Mladenačka romantika

Koncert iz Akademskog ciklusa Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 13. prosinca 2008.

  • Mladen TarbukSimfonijski orkestar Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu redovito se predstavlja publici najzahtjevnijim djelima i projektima, okupljajući studente svih odsjeka i svih studijskih godina pod vodstvom uglednih domaćih i stranih dirigenata. Ove sezone tu je prvenstveno pedagošku ulogu preuzeo maestro Mladen Tarbuk, profesor Muzičke akademije, koji je svoj rad sa studentima zacrtao na povijesnom upoznavanju orkestra, kako je objasnio u uvodnoj riječi.

    Za ovaj koncert odabrao je tri reprezentativna djela različitih stilova, koja povezuje zajednička crta mladenačkog i buntovnog poriva karakterističnog za Sturm und Drang pokret. Program je počeo prozračnom i duhovitom Simfonijom u fis-molu, br. 45, Hob 1:45, Rastanak Josepha Haydna, nastalom u znak prosvjeda protiv iskorištavanja Haydnovih glazbenika u dvorskoj službi kneza Esterhazyja.

    Aljoša JurinićU središnjem dijelu programa izveden je Koncert za glasovir i orkestar u f-molu, br. 2, op. 21, rano remek-djelo Frédérica Chopina. Virtuoznu solističku dionicu izvrsno je izveo daroviti devetnaestogodišnji pijanist Aljoša Jurinić, student druge godine u razredu Rubena Dalibaltajana. Tehnički superioran, s osjećajem za fino oblikovanje tona, dinamike i agogike, koncentriran i uvjerljiv Aljoša Jurinić ostavio je dojam nadasve muzikalnog i zrelog mladog umjetnika pred kojim je lijepa budućnost. Imao je dobru podršku orkestra i dirigenta i zasluženo je ispraćen dugim i burnim odobravanjem.

    Program je zaključila monumentalna psihodelična Fantastična simfonija, op. 14 Hectora Berlioza, romantični glazbeni odgovor umjetnika na neuzvraćenu ljubav. Bio je to vrhunac nešto poduže, ali svakako ambiciozne i izazovne večeri, ispraćene ovacijama.

    Marco GrazianiMaestro Tarbuk je znalački vodio orkestar u zadanim stilskim, formalnim i estetskim okvirima, što je koristan trening za buduće članove profesionalnih orkestara. Naročito kada se radi o osjetljivom Haydnovom glazbenom slogu. Na mjestu koncertmajstora bio je sjajan mladi violinist Marco Graziani i njegova je dionica uistinu zvučala punokrvno i složno. Svi su se članovi orkestra trudili ostaviti što bolji dojam, premda je bilo i ponešto nesigurnosti i nepreciznih tonova u puhačkoj sekciji.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 14. prosinca 2008.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike