Užitak majstorstva i svježine komornog muziciranja

Goldmund kvartet, G. Finzi, A. Borodin, R. Schumann, Koncertna dvorana Ive Tijardovića, Hrvatski dom Split

  • Da je Koncertna dvorana Ivo Tijardović posebno pogodna za slušanje gudačkog kvarteta, to smo se uvjerili još 2023. godine slušajući fantastični Marmen kvartet koji nam je došao iz Londona. U ovoj koncertnoj sezoni 2024/2025. u goste je došao izvrstan Goldmund kvartet koji je baziran u Münchenu. Možda su u Njemačkoj oni još jedan u moru izvrsnih ansambala koji uopće ne dobivaju publiciteta.

    U Hrvatskom domu u Splitu su zasjali i prometnuli se u jedan od boljih koncerata sezone. Već je sam njihov izlazak na pozornicu govorio nešto o tome kakav će to koncert biti. Usklađenost odjeće koju su nosili: crna odijela, identične cipele i crne majice progovaraju o trendovima koji se sve više viđaju i na našim pozornicama. Nema tu mjesta nonšalantnosti, ali nema niti uštogljenosti i ispunjavanju očekivanja. Takva usklađenost ipak nešto govori o predanosti i promišljanju. Njihov je čitavi nastup odavao dojam da su se svi članovi kvarteta u trenutku izlaska na pozornicu stavili u službu jedni drugima i u potpunosti bili unutra u izvedbi.

    Nakon prve kompozicije, strastvene Romance u Es-duru, op. 11 Geralda Finzija, Goldmund kvartet svirao je Gudački kvartet br. 2 u D-duru Aleksandra Borodina. Izvedba je bila maestozna, puna igri intenziteta i opuštanja za koje je bila potrebna velika koncentracija pri izvođenju. Ipak, nije sve bilo racionalno osmišljeno i isplanirano – u izvedbi se čulo da članovi ansambla dopuštaju da emocije izađu i upravljaju izvedbom. Ponavljanje frazi nije bilo dosadno, nego na neki način reinterpretirano. Nakon pauze uslijedio je Schumannov Gudački kvartet u A-duru, op. 41 br. 3. U četvrtom stavku, akcenti su bili izvedeni s posebnim smislom za ekspresiju i ocrtavanje tih akcenata iz glazbe u tijelima samih izvođača. Možda si oni i jesu dopustili malo teatralnosti, ali ona se upravo izvrsno uklapala u cjelokupni nastup, te nije ništa oduzimala izvedbi.

    Možda se iz ovog osvrta može steći dojam da je Goldmund kvartet uložio sav svoj trud na to da izgleda uvjerljivo. Ipak, to nije slučaj. Njihovo sviranje je bilo takvo da vas uvuče unutra do kraja: dozirana upotreba vibrata, savršena intonacija, precizni ritmovi. Osim toga, od 2019. sviraju na instrumentima Paganini kvarteta Antonija Stradivarija, koji je osigurala Glazbena fondacija Nippon. Nakićena biografija i nabrajanje recentnih nagrada u ovom slučaju nisu bila samo pusta priča, nego stvaran pokazatelj ogromne kvalitete koju ovi mladi glazbenici imaju. Njihova nam je svježina donijela dašak nekih dalekih, europskih pozornica.

    © Petra Crnčević, KLASIKA.hr, 10. ožujka 2025.

    Goldmund kvartet:
    Florian Schötz, violina
    Pinchas Adt, violina
    Christoph Vandory, viola
    Raphael Paratore, violončelo

Piše:

Petra
Crnčević

kritike