Intrigantno i relevantno glazbeno-pjesničko iskustvo

CD-album mezzosopranistice Nataše Antoniazzo i pijanistice Mie Elezović, Mignon, Antes Edition

  • Goetheove pjesme o Mignon iz zbirke Wilhelm Meisters Lehrjahre bile su svojedobno nepresušna inspiracija mnogim skladateljima, posebice iz doba romantizma. Dio iz tog dijela njegova opusa mezzosopranistica Nataša Antoniazzo u suradnji s pijanisticom Miom Elezović snimila je uglavnom u domaćoj produkciji i objavila za ediciju Antes. Oznaka EU umjesto zemlje porijekla možda upućuje da se Antes posvetio manje poznatoj i manje izvođenoj europskoj glazbenoj baštini s europskog tla premda ona nema veliku komercijalnu vrijednost, nema opće znanih zvijezda žanra i ne jamči zaradu, ali ju podupiru fondovi kojima je stalo do očuvanja vrijednih i rijetko izvođenih djela osim u matičnim sredinama i koji nastoje održati njihove tragove u korpusu europske kulture koja sve više uzmiče pred općom komercijalizacijom i estradizacijom.

    Upravo onu izdavačku kuću koja izvan glavnih struja priprema izdanja rijetkih i malo izvođenih muzika i za koju su umjetnice pripremile i izbor iz hrvatske pjesmarice Krežme, Pejačević, Lisinskog, Livadića, Zajca i Berse. Mignon je također prava muzikološka poslastica znalački i osjetljivo okupljena oko jedne teme za malu, ali odanu skupinu ljubitelja i poštovalaca Lieda. Osobito kada je izvedena tako dobro pripremljeno i savjesnog odnosa prema Goetheovu tekstu, kao i toliko raznolikim glazbenim rukopisima. Tako i otvara različite glazbene uvide u vrlo osobita i osebujna „tumačenja“ što su umjetnice nastojale razgovijetno i doživljeno istaknuti.



    Sudbina djevojčice Mignon, bića poteklog iz incestuozne veze brata i sestre, koja je završila u trupi putujućih zabavljača, odvedena daleko, maltretirana, napuštena, a na kraju se zna kako takve priče završavaju. Smrću slomljena srca, aIi i kao inspiracija Goetheu i skladateljima koji su se nadahnuli njegovim pjesmama iz drugog dijela bildungsromana Godine učenja Wilhelma Meistera. Osim Schuberta, Schumanna, Beethovena, Wolfa, Liszta, sve do Albana Berga, Goetheove pjesme o Mignon u dugom razdoblju uglazbljivane su desetke puta, pa se samo za Kennst du das Land bilježi njih tridesetak.

    Upravo ona Nataše Antoniazzo i Mie Elezović: Beethoven, Schumann i čak dva uglazbljivanja zaredom na kraju – Albana Berga i Franza Liszta, čine okosnicu izbora i zorno pokazuju koliko glazbeni doživljaj istih stihova može biti posve različit. Ako je to bilo i u primisli za priređivanje izbora, originalna je zamisao uspjela iznad očekivanog, a ljubitelje Lieda bez sumnje obogaćuje za još jedno intrigantno i relevantno predstavljeno glazbeno-pjesničko iskustvo.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 26. ožujka 2021.

Piše:

Maja
Stanetti