Skladno sviranje rijetko izvođene skladbe

Iz salona Očić: Koncert klavirskog dua Ljubičić Lukić – Turkulin, 4. veljače 2021.



  • „Tko nam što može?“ rekao je na početku svojeg razgovora s umjetnicama Ivom Ljubičić-Lukić  i Kosjenkom Turkulin Branko Magdić, voditelj i urednik kućnog koncerta Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan. Jer, važna je dobra volja i potreba da se lijepom glazbom i ugodnim druženjem unatoč svim preprekama, koliko god je to moguće, ne prekida tradicija. Potvrdio je to pljesak, doduše u skladu s nesretnim prilikama prorijeđen, ali nadasve srdačan i poticajan – kako za publiku, tako i za umjetnike. A zahvaljujući izravnom prijenosu na 3. programu Hrvatskog radija, taj zanimljiv koncert renomiranog zagrebačkog klavirskog dua moglo je 4. veljače osim ograničene šačice posjetitelja u salonu Očić pratiti i više radijskih slušatelja. Ponovno su u salonu Očić nastupile istaknute hrvatske pijanistice Iva Ljubičić Lukić i Kosjenka Turkulin, koje osim solističke karijere intenzivno njeguju i komornu glazbu.

    Iva je završila diplomski i poslijediplomski studij klavira na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Pavice Gvozdić te predaje klavir u Glazbenoj školi Pavla Markovca, a Kosjenka se nakon Glazbenog učilišta Elly Bašić školovala u Italiji a diplomirala je na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu Đorđa Stanettija, te je aktualna korepetitorica gudačkog odjela Glazbenog učilišta Elly Bašić u Zagrebu. Uz solističku karijeru, od godine 2012. umjetnice sviraju u klavirskom duu, a osim toga osnivačice su i umjetničke voditeljice Zagrebačkog festivala klavirskih dua. Surađuju i s mnogim umjetnicima – ponajviše sa Zborom Capellaiuris i ansamblom Glazbene staze. Vladaju opsežnim repertoarom, a za ovaj nastup izabrale su tri sonate za klavir četveroručno Ludwiga van Beethovena, Wolfganga Amadeusa Mozarta i Hermana Gustava Goetza. Vole istraživati novu literaturu, a nerijetko prilagođuju poznate skladbe različitih sastava za svoje potrebe, u čemu se ističe Iva. Ovaj program je, međutim, izvorno napisan za klavir četveroručno.



    Na početku su predstavljene Beethovenove Varijacije u C-duru na temu grofa Ferdinanda Waldsteina, austrijskog skladatelja, oficira i diplomata, skladateljeva prijatelja i podupiratelja.  Dvanaest varijacija umjetnice su predstavile vrlo muzikalno, dinamički izražajno i tehnički korektno. Slijedila je Mozartova Sonata u F-duru KV 497, četvrta po redu iz ciklusa Šest sonata za klavir četveroručno. Skladnom suradnjom, dvije umjetnice u međusobnom dosluhu i složnom suglasju pokazale su iskreno divljenje prema toj šarmantnoj glazbi u tri kontrastna stavka u kojima se osim virtuoziteta i furioznosti, u posljednjem stavku ispoljila gotovo zabavna iskričavost nenadmašnog genija.

    A u završnoj točki prvi put je u salonu Očić predstavljena rijetko izvođena Sonata u g-molu op. 17 za klavir četveroručno ranog njemačkog romantičara Hermana Gustava Goetza, inače poznatog po izvrsnoj njemačkoj komičnoj operi Der Widerspenspenstigen Zähmung. Bio je vrlo plodan skladatelj ali je rano, sa 36 godina, umro zbog tuberkuloze. Napisao je između ostalog dvije sonate za klavir četveroručno, a ova u g-molu kroz tri kontrastna stavka bila je pravo otkriće i dokaz njegove darovitosti. To vrlo zahtjevno djelo gustoga tkanja umjetnice su dostojno predstavile i na najljepši način zaokružile program.

    U dodatku čuli smo i lijepi Valcer iz Jazz suite Mika Cornicka, suvremenog engleskog jazz-pijanista i skladatelja.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 8. veljače 2021. 

    Program:
    Ludvig Van Beethoven :Varijacije u C-duru
    Wolfgang Amadeus Mozart: Sonata u F-duru KV 497
    Herman Gustav Goetz: Sonata u g-molu op. 17

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike