Koncert dostojan jubileja
70. Dubrovačke ljetne igre, 18. srpnja - 25. kolovoza 2019.; Koncert Klarinetista Andreasa Ottensamera i pijanistice Yujae Wang
-
Recitali puhačkih instrumenata nisu popularni kod šire publike, ali kad se na koncertnom podiju pojavi vrhunski umjetnik takvog instrumenta i uz njega suradnica također iz glazbene elite, kao što je bilo na koncertu u atriju Kneževog dvora 6. kolovoza 2019., onda se traži karta više, čak i za stajanje. Dva izuzetna umjetnika koja su obogatila program ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara su klarinetist Andreas Ottensamer i pijanistica Yuja Wang.Klarinetist Andreas Ottensamer osvojio je naklonost publike i kritike besprijekornom kontrolom, ali primarno jedinstvenom ljepotom tona koji stvara na svom instrumentu. Ovaj umjetnik je nastupao u najznačajnijim svjetskim dvoranama i surađuje s velikim orkestrima i dirigentima, a svoje interpretacije zabilježio je na mnogim nosačima zvuka. Ottensamer je i prošle godine nastupio na Dubrovačkim ljetnim igrama, a ovog puta je s njim došla čuvena kineska pijanistica svjetskog glasa Yuja Wang. Yuja Wang pripada novom pijanističkom naraštaju koji se ne drži strogo akademskih kanona - počevši od odjeće za nastupe, obraćanja publici, a posebno pri izboru skladbi i njihovoj interpretaciji, što posebno pobuđuje zanimanje publike, pogotovo mlađe, koja idole traži na mrežnim medijima. Danas u svijetu je veliki izbor mladih i veoma uspješnih glazbenika i pitanje je kome se pripisuje najbolja ili samo primus inter pares. Yuja Wang rođena je u Pekingu, a educirala se kod najpoznatijih svjetskih pedagoga. Njen uspjeh je počeo kada je zamijenila Martu Argerich kao solistica na jednom koncertu. Bilo kakav atribut da se pripiše Yuji Wang, ona je danas u svijetu veoma tražena, hvaljena, a to smo se mogli uvjeriti na ovom koncertu kroz suradnju s Andreasom Ottensamerom, ali i u solističkim istupima, kojih je bilo na ovom koncertu.
Već na početku večeri s prvom skladbom Veliki koncertni duo u Es-duru, op. 48 Carla Marije von Webera osjetila se izvrsna tonska i interpretativna komunikacija između susvirača. To se nastavilo i u ostalim skladbama: Intermezzu u A-duru, op. 118, br. 2 Johannesa Brahmsa, Schubertovom liedu Gretchen za vretenom u preradbi Franza Liszta, tri minijature iz zbirke Pjesme bez riječi Felixa Mendelssohna (aranžman A. Ottensamer), Prvoj rapsodiji, L116 Clauda Debussyja, Sonatini za klarinet i klavir Josepha Horovitza. Sve je izgledalo tako prirodno i jednostavno, ali i složeno u spletu zvučnih linija klavira i klarineta koji je za puhački instrument imao nevjerojatno široki spektar tonskih boja i dinamike, dok je pijanistica svojom interpretacijom pojačavala dojam poetike svake skladbe.Yuja Wang ima isti afinitet prema klasici i suvremenom stvaralaštvu i na poseban način udahnjuje život partituri, pa tako sviranje Chopinovog Valcera u h-molu dojmilo se kao brzi razgovor u luku od piana do pianissima. Kad je zasvirala glazbu u stilu jazza i crossovera, uzbuđenje publike preraslo je u povike i euforičan pljesak, te je nakon redovitog programa uslijedilo pet dodataka, koje je većinom odsvirala solo Wang. Publika je tražila i još, međutim umjetnici su se ipak povukli, a njihov sjajni nastup odzvanjao je u glavama slušatelja. Bio je to koncert dostojan jubileja Dubrovačkih ljetnih igara.
Program:
Carl Maria von Weber: Veliki koncertantni duo u Es-duru, op. 48
Johannes Brahms: Intermezzo u A-duru, op. 118 br. 2
Franz Schubert / Franz Liszt: Gretchen am Spinnrade, op. 2, D 118
Felix Mendelssohn / ar. A. Ottensamer: Pjesme bez riječi, 6. knjiga, op. 67 br. 2, 8. knjiga, op. 102 br. 1, 2. knjiga, op. 30 br. 6
Claude Debussy: Prva rapsodija, L 116
Frédéric Chopin: Valcer u h-molu, op. 69 br. 2
Joseph Horovitz: Sonatina za klarinet i glasovir
© Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 20. kolovoza 2019.
Piše:
Grazio
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek