Zamorno i neispunjavajuće

Međunarodni festival opernih arija Tino Pattiera, 28. lipnja - 5. srpnja 2019., Dubrovnik; Verdi gala



  • Koncerti s programima opernih arija  uvijek su odličan poziv za dubrovačku publiku koja je željna slušanja uživo takve vrste glazbe, pa je 5. srpnja na zadnjem koncertu Međunarodnog festivala opernih arija Tino Pattiera atrij Kneževa dvora bio prepun slušateljstva. Večer je nazvana Verdi gala, jer su se izvodili ulomci majstorovih opera - od Nabucca preko Macbetha, La Traviate i Trubadura do epsko-lirske drame Don Carlosa.

    Uz Dubrovački simfonijski orkestar i dirigenta Marca  Tarduea - umjetničkog direktora Festivala, nastupili su pjevači: poljska sopranistica Katarzyna Holysz, Dubrovkinja i prvakinja Zagrebačke opere  mezzosopranistica Dubravka Šeparović Mušović, portugalski tenor Paolo Ferreira i turski bariton Melih Tepretmeza. O svakom pjevaču u programskoj knjižici opširno je pisalo o uspješnoj umjetničkoj karijeri, pa se očekivalo da  će ponuditi vrhunsku izvedbu, što se ipak nije dogodilo.

    Večer je otvorio Dubrovački simfonijski orkestar, znatno povećan gostujućim glazbenicima u nekim sekcijama, pa su u malom prostoru atrija Uvertira opere Nabucco i Intermezzo opere La Traviata odzvonili u predimenzioniranoj, dinamičnoj, neizbalansiranoj jačini. Podsjetilo nas je zapravo kako bi se napokon trebala pokrenuti izgradnja koncertne dvorane u gradu koji se smatra kolijevkom hrvatske kulture.



    Prva solistica večeri bila je sopranistica Katarzyna Holysz i korektno je otpjevala ariju lady Macbeth iz istoimene opere, ali kad je nastupila u duetu – Germont i Violetta s baritonom Melihom Tepretmezom iz opere La Traviate, držeći partituru u rukama, pokazalo se da njena boja glasa ne odgovara roli. Nesigurnost u vokalizama dodatno je ostavila bljeđi dojam, a isto se ponovilo s arijom Elisabette iz opere Don Carlos. Njen partner bariton Melih Tepretmez, lijepe boje glasa, vrlo teško je završavao fraziranje arija, kao da nije mogao kontrolirati svoj dah. Tenor je pak bio toliko indisponiran da nije ispjevao sve tonove iz partiture u duetu Azucene i Manrica iz Trubadura s mezzosopranisticom Dubravkom Šeparović Mušović, koja je pjevanjem (jedina bez nota u rukama) pomela sve sudionike večeri i pokazala se ne samo kao velika interpretatorica Azucene i uloge Eboli u kvartetu iz opere Don Carlos, nego je potvrdila svoj status operne dive.

    Dva i pol sata sjedenja u stisnutom atriju Kneževa Dvora u vrućoj dubrovačkoj večeri a pritom, osim nastupa Dubravke Šeparović Mušović, ne doživjeti izvedbu ostalih pjevača na očekivanoj razini, bilo je za publiku zamorno i neispunjavajuće.

    Program:
    Giuseppe Verdi, odabrane arije iz:
    Nabucco
    Macbeth 
    La Traviata
    Il Trovatore
    Don Carlo

    Dubrovački simfonijski orkestar
    Dirigent: Marc Tardue
    Mezzosopran: Dubravka Šeparović Mušović
    Sopran: Katarzyna Holysz, (Poljska)
    Tenor: Paulo Ferreira, (Portugal)
    Bariton: Melih Tepretmez, (Turska)

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 8. srpnja 2019.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

...zabilježili smo