Bogat program i regionalna suradnja
28. Svečanosti Pasionske baštine, Zagreb, 6. - 17. travnja 2019.
-
Prvo gostovanje Zbora Muzičke akademije u Sarajevu u sklopu raznovrsnog programa ovogodišnjih svečanosti Pasionske baštine bila je vrijedna inicijativa međurepubličke suradnje s privlačnim prigodnim programom iz opusa francuskog skladatelja Gabriela Fauréa (1845-1924), koji je privukao dosta znatiželjne publike u Crkvu sv. Petra. Na početku je izvedena Mala misa za troglasni ženski zbor i sopran uz orgulje, kao uvod u znameniti majstorov Requiem op. 48 za mješoviti zbor, soliste i orkestar, koji su u ovoj prigodi zamijenili orgulje. Na prijenosnim orguljama u obje skladbe svirao je prof. sarajevske Muzičke akademije Fuad Šetić, a dirigirala je Alma Aganspahić, asistentica na Odsjeku za zborsko dirigiranje na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, pod mentorstvom od ove godine gostujuće profesorice Jasenke Ostojić iz Zagreba.Vokalni solisti bili su studenti sarajevskog Odsjeka za solo-pjevanje. U Maloj misi bila je to nedovoljno izražajna i još neiskusna sopranistica Hana Salihović, 2. godina, a u Reqiemu bariton Erol Ramadanović, 5. godina, ali i dječji sopran Noa Jugo, daroviti učenik trećeg razreda Osnovne muzičke škole Mladen Pozajić, koji je bojažljivo, uz naglašenu tremu, bez dovoljno sigurnosti ali čisto otpjevao solističku dionicu u stavku Pie Jesu. Bariton Erol Ramadanović bio je nešto uspješniji, naročito u stavku Libera me.
Zbor Muzičke akademije u Sarajevu ima dugu tradiciju, koju su njegovali ugledni dirigenti poput Mladena Pozajića, Miroslava Homena i Čestimira Dušeka, te profesora emeritusa Rešada Arnautovića i konačno njegove učenice i suradnice, više asistentice Alme Aganspahić, koja je 2010. diplomirala Zborsko dirigiranje u njegovom razredu, a od 2014. dirigira renomiranim sarajevskim inter-religijskim Zborom Pontanima. Ujedno je i aktivna članica Udruženja BellArte, kao i članica Instituta za suvremenu muzičku djelatnost INSAM. Dirigirala je mnogim ansamblima i opernim kućama u BiH i u inozemstvu, te stekla dragocjeno iskustvo koje je došlo do izražaja i na ovom nastupu.
Zbor je bio dobro pripremljen te je uglavnom zvučao čisto, stilski primjereno i skladno, napose u nevelikom ali popularnom malom Requiemu, toj dirljivoj i nježnoj glazbi dubokih religioznih osjećaja, smirenoj i blagoj, bez apokaliptičkih strahota koje primjerice nalazimo u istoimenim djelima Berlioza ili Verdija. Izdvojili bismo stavak Sanctus, te već spomenuti Libera me, koji je ponovljen u dodatku, ali ovaj put pod ravnanjem također studenta fra Emanuela Josića, člana Zbora Muzičke akademije, pa je i njemu pružena mala prilika da pokaže svoje sposobnosti. Dodajmo da će taj program Zbor Muzičke akademije iz Sarajeva uskoro izvesti i na otvorenju renomiranog festivala Majske muzičke svečanosti.
Program:
Gabriel Fauré: Requiem Op. 48, Messe basse© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 23. travnja 2019.
Piše:
Požgaj
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek