Tečno, elegantno i usklađeno

Ciklus Lisinski subotom; Koncert u povodu 80. rođendana Vladimira Krpana



  • Za malo se glazbenika, instrumentalista i osobito pjevača,  može reći da su i sa osamdeset godina aktivni. Ali može se reći za doajena pijanizma Vladimira Krpana koji je u društvu svojih bivših studenata u ciklusu Lisinski subotom proslavio 80. rođendan. Naime, u četiri desetljeća i pedagoškog djelovanja skupila se moćna gomilica pijanista iz njegove klase koji su aktivni i u nas i u svijetu. Prvo dame: Marina Filjak i Katarina Krpan, potom Srđan Filip Čaldarović, Maksim Mrvica, Pedja Mužijavić, Bruno Vlahek. Njih je šestero, kao i na još jednoj proslavi prije pet ili deset godina u Hrvatskom glazbenom zavodu, svom profesoru sa zagrebačke Muzičke akademije priredilo slavljenički koncert. Većina se usavršavala i dalje i zapravo ostala djelovati u svojim novonađenim sredinama, gdje im je polje rada i ostvarivanja ambicija puno izdašnije. Srđan Filip Čaldarović proveo je godine u SAD-u da bi se vratio, stalna adresa Pedje Muzijevića je New York, Bruna Vlaheka Madrid...

    Kako je vremenski nemoguće da šestero ljudi odsvira po jedan koncert, svoj najdraži na primjer, svrstali su se u parove: Filjak-Mužijević, Vlahek-Čaldarović, Katarina i Vladimir Krpan. Uz Zagrebačku filharmoniju i budnog dirigenta Tončija Bilića izvodili su koncerte za dva klavira i orkestar. Jedino je  Maksim Mrvica, zbog usmjerenja svojih u svijetu prepozatih crossover-aktivnosti, nastupio solo u preradi posljednjega stavaka Dvořákove Simfonije iz Novoga svijeta, koja je postala koncertom Iz Novoga svijeta uz neizbježni ukras Bumbarova leta Nikolaja Rimski-Korsakova u obradi Sergeja Rahmanjinova.



    Uvod u Mozartov Koncert za dva klavira i okrestar u Es-duru bila je brzinska uvertira Figarovu piru, a na početku drugoga su u povodu svečane i radne proslave osamdesetog rođendana Vladimira Krpana Filharmoničari i Tonči Bilić priredili izvedbu Svečane uvertire u A-duru Dmitrija Šostakoviča. Tečno, elegantno i usklađeno su Martina Filjak i Pedja Mužijević donijeli jedinstveni Mozartov koncert, a slijedio je zaigrani Koncert Francisa Poulenca s elementima tadašnje popularne glazbe koja je osobito obradovala odrješitog Bruna Vlaheka i Srđana Filipa Čaldarovića. Za kraj su otac i kći Krpan srčano i temperamentno  pristupili Pop-koncertu Borisa Papandopula, koje je podsjetilo na desetljetno zalaganje slavljenika za domaću glazbu. Ako zdravlje služi, s mnogo volje i znanja, svirati se može i na pragu devetog desetljeća života.

    Za tehničkih stanki premještanja klavira prikazani su ulomci iz dokumentarnog filma o Vladimiru Krpanu i njegovoj svestranoj djelatnosti intelektualca i praktičara od formata, interpreta kompletnih opusa, Chopinovih etida, balada i valcera, Beethovenovih klavirskih koncerata i sonata, snimki antologije jugoslavenske i hrvatske glazbe koju je u svakoj prilici promicao i izvan granica. Kao i za jedne ranije obljetničke proslave okruglog rođendana svi sada već zreli bivši studenti zaigrali su vola oko stola (klavira), u općoj radosti izvodeći Happy Birthday. Nisu zapjevali, premda bi to neki iz publike možda i poželjeli. Obrada Happy Birthday za šest pijanista bila je na kraju ekskluzivne klavirske večeri još jednom vedro izrečeno doviđenja do sljedeće proslave.

     © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 29. siječnja 2018.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike