Veliki raspon dinamike, uigranost i muzikalnost
19. Festival sv. Marka, Zagreb: Trio Pustički, Drugi koncert iz niza Hrvatske glazbeničke obitelji
-
Dva koncerta Festivala sv. Marka bila su naslovljena Hrvatske glazbeničke obitelji: 28. travnja 2017. u dvorani Hrvatskog instituta za povijest predstavila se obitelj Rucner, a 4. svibnja 2017. u crkvi sv. Marka nastupili su samo gudači iz obitelji Pustički, u kojoj ima i glazbenika drugih profila.Koncert je s Gudačkim triom u B-duru, D 581 Franza Schuberta otvorio Trio Pustički, u kojem od 2009. sviraju violinistica Mirjam Pustički Kunjko i njena braća – violist Krešimir Petar i violončelist Branimir. Svaki od troje glazbenika ostvario je zapaženu karijeru - ili kao komorni i orkestralni glazbenik ili kao pedagog, iskazujući osobitu ljubav prema komornoj glazbi. Posljednji od ukupno tri gudačka trija u istome tonalitetu – B-duru, skladao je Schubert u dobi od samo dvadeset godina u rujnu 1817. Prema rasporedu tempa, trio u potpunosti odgovara klasičnom instrumentalnom ciklusu, a ljupke melodije uglavnom u dionici violine nadvijaju se nad pratnjom viole i violončela u slojevitoj, prigušenoj dinamici.
U drugome dijelu koncerta Triju Pustički pridružili su se djeca Mirjam Pustički Kunjko - kćer Margareta Ugrin (violina) i sin Jakov (violončelo) te Branimirova supruga violistica Marija Andrejaš. Glazbenici su odabrali jedno od remekdjela komorne glazbe Gudački sekstet br. 1 u B-duru, op. 18 Johannesa Brahmsa. Prvi stavak može se formalno odrediti kao klasični sonatni oblik, drugi (u molu) kao tema i šest varijacija, treći je kratki Scherzo, a četvrti graciozan i ne prebrz Rondo. Tonska ljepota i punoća počivaju na dva violončela i dvije viole nad kojima u svijetlom visokom registru lebde violine, a upravo u dionici viole izlažu se teme u drugom i četvrtom stavku.
Koristeći razne mogućnosti artikulacije tona i tonski opseg odabranih gudača, Brahms je postigao ravnotežu samostalnih dionica, dajući mogućnost svakom od svirača da u kraćim ili duljim nastupima pokaže sviračku tehniku.
Glazbenici iz obitelji Pustički pokazali su ne samo svoju tehniku sviranja i izbrušenu intonaciju, nego i veliki raspon dinamike, uigranost i muzikalnost koja je njihovu izvedbu učinila poletnom, spontanom i privlačnom za ljubitelje komorne glazbe.
© Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 1. srpnja 2017.
Piše:
Miklaušić-Ćeran
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek