Usklađeni senzibilitet

22. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Trio Osor, 16. ožujka 2017.

  • Trio Osor, arhivska fotografija

    Na petom koncertu 22. godišta ciklusa Iz salona Očić Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan, uz izravan prijenos na 3. programu Hrvatskog radija koji je vodio urednik Branko Magdić, predstavljen je riječju i glazbom Trio Osor. Taj vrsni komorni sastav osnovan je 2007. godine, dakle prije deset godina i to na poticaj osnivača Osorskih glazbenih večeri Danijela Marušića. Oduševljen umijećem flautistice Renate Penezić, predložio joj je da okupi svoje kolege i osnuje trio, dao mu ime vezano uz Osor i tako postao njegov kum. Prvi nastup bio je dakle u Osoru. Od samog početka u tom komornom sastavu djeluju flautistica Renata Penezić i pijanistica Zarija Alajbeg-Galuf, dok je violončelista Pavla Zajceva nakon godinu dana zamijenio Petar Kovačić.

    Vrsni su to izvrsno školovani umjetnici bogatih životopisa i dragocjenog iskustva u komornom muziciranju. Renata Penezić studirala je i diplomirala flautu na Akademiji za glazbo u Ljubljani kod prof. Fedje Rupela, a danas je profesorica flaute na Muzičkoj akademiji u Zagrebu; Zarija Alajbeg-Galuf diplomirala je u razredu prof. Ksenije Kos na Muzičkoj akademiji u Zagrebu i profesorica je i korepetitorica na Glazbenoj školi Ivan Zajc u Zagrebu, a Petar Kovačić, đak Andreja Petrača, solo čelist u Orkestru kazališta Ivana pl. Zajca u Rijeci, prvi čelist Simfonijskog orkestra u Kataru, a sada i ravnatelj Opere u toj kući. Dislociranost na relaciji Zagreb-Rijeka uvjetuje nažalost rijetke susrete i nastupe Trija Osor, iako je ovaj nastup u salonu Očić pokazao potrebu veće medijske pozornosti, a posebice podršku organizatora koncerata, uključujući i Osorske glazbene večeri, koje su nakon smrti Danijela Marušića izgleda zaboravile na svoj Trio.

    Program koji su umjetnici predstavili te večeri u Salonu Očić počeo je s dvjema skladbama čiji naslovi i glazba upućuju na nadahnutost istarskim melosom. Bio je to Bodulski tanac Josipa Kaplana iz 1989. i još efektniji Liburnijski trio svestranog Alfija Kabilja posvećen Triju Osor, koji ga je i praizveo 2013. u Osoru. Ta reprezentativna trostavačna suita (Preludij LegendaFinale) asocira na priču iz daleke prošlosti Liburnije, nekadašnjeg teritorija koji se pružao duž sjeveroistočne obale Jadranskog mora. Legenda o ljubavi rimskoga legionara i lijepe seljančice iz Vineža pretočila se u note klasičnog stila, uzorne melodičke invencije i razigrana ritma. Inspirativna skladba s različitim tehničkim efektima često je na repertoaru Trija Osor i glazbenici je savršeno interpretiraju u punokrvnom i skladnom suzvučju.

    Nastavak večeri donio je opsežniji i vrlo lijepi četverostavačni romantični Trio u g-molu, op. 63 njemačkog skladatelja Carla Marije von Webera (1786-1826), koji je bio vrhunac koncerta s uzornom stilskom interpretacijom, emotivnim nabojem i virtuoznošću. Fini ton svakog od triju instrumenata i njihov međusobni sklad pridonijeli su savršenom ugođaju osmišljene cjeline. A završetak programa bio je u znaku tanga u temperamentnoj skladbi Fuga y misterio popularnog Argentinca Astora Piazzolle. U neizbježnom dodatku čuli smo i jednu od Tri bagatele suvremenog američkog skladatelja Paula Schoenfilda (1947). Sjajni glazbenici Trija Osor odličnom tehnikom, muzikalitetom i usklađenim senzibilitetom oduševili su publiku u Salonu Očić, a vjerojatno i slušatelje izravnog prijenosa. Poželimo im što više ovakvih upečatljivih nastupa.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 22. ožujka 2017.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike