Podređeno televizijskom prijenosu

Humanitarni koncert Zagrebačke filharmonije Pokaži ljubav – Gledaj srcem, dir. Veton Marevci, solisti: 2 cellos, Mia Pečnik, klavir, Djevojački zbor Zvjezdice, KD Vatroslav Lisinski, 23. prosinca 2016.

  • 2 cellos, Veton Marevci, Damir Kedžo, Leon Košavić, Zagrebačka filharmonija i Djevojački zbor Zvjezdice, foto: facebook

    U božićno vrijeme darivanja nerijetke su humanitarne akcije i koncerti, pa je tako i Zagrebačka filharmonija 23. prosinca održala humanitarni koncert u suradnji s Rotary klubom Zagreb 1242 i Hrvatskom radiotelevizijom pod nazivom Pokaži ljubav – Gledaj srcem (i pomozi slijepim i slabovidnim osobama). Prepuna Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog i izravni televizijski prijenos pomogli su prikupljanju novčane pomoći u korist kvalitetnijeg života osoba oštećenog vida koje se rehabilitiraju i školuju u Centru Vinko Bek.
    Veton Marevci i Zagrebačka filharmonija, foto: facebook
    Ovogodišnji – drugi po redu takav koncert okupio je uz orkestar Zagrebačke filharmonije mladog ali pouzdanog dirigenta Vetona Marevcija (Karlovac,1992), bivšeg studenta maestra Uroša Lajovica na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, trenutačno apsolventa dirigiranja, zatim također mladu pijanisticu Miu Pečnik u Griegovom Koncertu za klavir i orkestar i dvojicu slavnih violončelista Luku Šulića i Stjepana Hausera (2 cellos) s filmskim hitovima. Na kraju su kao gosti s po jednom pjesmom nastupili tenor Damir Kedžo (Richard Rodgers – Oscar Hammerstein II – Edelweiss (Runolist) iz mjuzikla Moja pjesme, moji snovi) i bariton Leon Košavić (Irving Berlin – White Christmas), dobitnik Nagrade mladi glazbenik godine 2014. uz vrlo dobar Djevojački zbor Zvjezdice koji su uvježbali Zdravko Šljivac i Paulina Kelava Vidović.
    Zagrebačka filharmonija i Djevojački zbor Zvjezdice, foto: facebook
    Koncert je počeo u klasičnom stilu, da bi u nastavku poprimio ležerniji estradni ton, nažalost uz nepotrebno i loše ozvučenje te svjetlosne efekte i reflektore koji su agresivnošću smetali publici. Ali tko mari za publiku u dvorani. Sve je očito bilo podređeno televizijskom prijenosu. Stoga ćemo se više zadržati na prvome, uspješnijem dijelu koncerta koji je bio u znaku popularnih orkestralnih skladbi poput baletne suite Orašar Petra Iljiča Čajkovskog, Petog mađarskog plesa Johannesa Brahmsa i tanga Por Una Cabeza Carlosa Gardela u aranžmanu Dubravka Palanovića s odličnom solističkom dionicom koncertne majstorice Sidonije Lebar u tangu.

    U taj ozbiljniji dio programa lijepo se uklopio i prvi stavak omiljenog Koncerta za klavir i orkestar u a-molu, op. 16 Edvarda Griega. Mlada tek šesnaestogodišnja zagrebačka pijanistica Mia Pečnik (učenica prof. Ivanke Kordić u Glazbenoj školi Vatroslava Lisinskog) dobila je nakon niza uspješnih nastupa na raznim koncertima i natjecanjima priliku da prvi put svira i sa Zagrebačkom filharmonijom. Iako nije sve išlo glatko, ipak je hrabro i muzikalno izvela solističku dionicu zahtjevnog Koncerta, opravdavši u dobroj mjeri ukazano joj povjerenje.
    2 cellos i Zagrebačka filharmonija, foto: facebook
    Mladi hrvatski violončelisti Luka Šulić i Stjepan Hauser nadaleko poznati kao 2 cellos, koji ruše granice između glazbenih žanrova, od klasične i filmske glazbe do popa i rocka, ovaj put su uz Zagrebačku filharmoniju i dirigenta Marevcija decentno izveli nekoliko filmskih hitova Francisa Laia (Where Do I Begin iz filma Ljubavna priča), Henryja Mancinija (Moon River iz filma The Brotherhood), Nina Rote (Parla più piano iz filma Kum) i Ennia Morriconea (glazbena tema iz filma Cinema paradiso) u aranžmanima Robina Smitha, iako bi bilo bolje da njihovi instrumenti nisu bili ozvučeni.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 28. prosinca 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike