Tajna broja 27

21. sezona ciklusa koncerata Iz salona Očić: Ana Jembrek, sopran, Kosjenka Turkulin, klavir, 28. travnja 2016.

  • Ana Jembrek, arhivska fotografija, screenshot Youtube

    Dvije mlade umjetnice, sopranistica Ana Jembrek i pijanistica Kosjenka Turkulin, priredile su ekskluzivni vokalni recital u ciklusu koncerata Iz salona Očić predstavivši vrlo lijep, zanimljiv i stilski raznolik program solo-popijevki raznih autora 19. i 20. stoljeća iz nekoliko zemalja – Njemačke, Rusije, Norveške i Sjedinjenih Država. Zajednički nazivnik svih skladbi programa bio je Iz opusa 27. Ta originalna ideja iznjedrila je izbor iz nekoliko ciklusa solo-pjesama, sve pod brojem opusa 27, kojih inače ima petnaestak.

    Ovom prigodom čuli smo Pet pjesama Roberta Schumanna (Kaži mala ptico ti, Ljubav je poput ružice, Što bih trebao reći?, Jasminov grm i Nasmiješen pogled), zatim Mélodies passagères Samuela Barbera (Jer prolazi sve, Labud, Grob u parku, Zvonik pjeva i Odlazak), Pet pjesama Ane Ahmatove (Sunce mi obasja, Prava ljubav, Sjećam se sunca, Pozdrav i Sivooki kralj) Sergeja Rahmanjinova, Četiri romance (Nježno mi duša odlazi u nebo, Jeka, Ti i ti te Oprosti! Zaboravi dane potištenosti) Nikolaja Rimski-Korsakova, do nama posve nepoznatih i vjerojatno prvi put u nas izvedenih pjesama norveške skladateljice Agate Backer Grondahl (Šest pjesama op. 27) i Amerikanke Eleanor Everest Freer (Dvije pjesme iz op. 27 – Cvijeće Francuske i Realistična etida).

    Sopranistica Ana Jembrek, koju već dobro poznajemo kao Anu Lice, istaknutu članicu Ansambla Antiphonus, nakon završenog studija solo-pjevanja na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kraće vrijeme bila članica Zbora Opere HNK, a najviše je naučila od voditelja Ansambla Antiphonus maestra Tomislava Fačinija. Posvetila se gotovo isključivo koncertnom pjevanju, a ne operi; usto je priznata dizajnerica kompjutorskih igara. U posljednje vrijeme otkrila je ljepotu Lieda jer, kako je rekla u razgovoru s voditeljem izravnog prijenosa na Hrvatskom radiju Brankom Magdićem, smatra da je dosegla onu razinu zrelosti koja je potrebna za taj specifični i vrlo zahtjevni oblik vokalne umjetnosti.

    Ana Jembrek je vrsna pjevačica prekrasnog glasa, impozantne tehnike i pojave, izražajne interpretacije, muzikalnosti i dikcije. Na ovom koncertu pjevala je na pet jezika (njemačkom, ruskom, engleskom, francuskom i norveškom) te se s lakoćom preusmjeravala na razne stilove. Izvrsnu suradnju imala je u pijanistici Kosjenki Turkulin, kojoj je osnovna djelatnost korepeticija u Glazbenom učilištu Elly Bašić, ali i uživanje u komornom muziciranju s prijateljima. Uostalom, studij komorne glazbe završila je u Italiji, a potom je studirala klavir i na zagrebačkoj Muzičkoj akademiji u razredu Đorđa Stanettija. Savršeno usklađene umjetnice oduševile su publiku u Salonu Očić, a zacijelo i slušatelje Trećeg programa Hrvatskoga radija.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 1. svibnja 2016.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike