Kvaliteta, entuzijazam i izvrsnost
19. memorijal Darko Lukić, Osijek, 13. – 15. studenoga 2015.
-
Kao uvertira u jubilarno dvadeseto izdanje koje nas očekuje za dvije godine, 19. memorijal Darko Lukić okupio je u Osijeku najuspješnije mlade pijaniste iz zemlje i inozemstva. U organizaciji Glazbene mladeži u Osijeku i pod pokroviteljstvom Grada Osijeka, Osječko-baranjske županije i Ministarstva kulture Republike Hrvatske, održana su tri koncerta u prostoru Atrija Gradske straže Muzeja Slavonije u Osijeku. Memorijalu je, uz uglednike, i ove godine nazočila gospođa Marina Lukić Vučić, kći uglednog hrvatskog pijanista i pedagoga Darka Lukića, rođenog Osječanina koji je svojim djelovanjem zadužio hrvatsku kulturu.
Izmjenjujući se u dvogodišnjim ciklusima s Memorijalom Franjo Krežma, međunarodnim susretom mladih gudača, Memorijal Darko Lukić već je desetljećima jedna od temeljnih kulturnih manifestacija grada Osijeka kojom se doista može ponositi, a ove je godine doživjela jedno od svojih najkvalitetnijih izdanja u povijesti. Prva večer bila je i ovoga puta tradicionalno posvećena najmlađima, najuspješnijim i nagrađivanim učenicima osnovnih i srednjih glazbenih škola iz Zagreba, Osijeka i Samobora. Uistinu brojna publika u ispunjenoj dvorani pomno je pratila odreda izvrsne nastupe mladih nada, čiji je niz otvorila uvjerljiva i spretna izvedba Ivana Petrovića-Poljaka koji se predstavio Chopinovom i Berkovichevom skladbom. Osječanin Ruben Habuda pružio je prštavu interpretaciju Chopinove i Lisztove glazbe, a mladi Zvjezdan Vojvodić pouzdano je iznio skladbe Franza Schuberta i Sergeja Rahmanjinova.
Osobiti pijanistički senzibilitet i veliku muzikalnost u svojim je izvedbama Mozartove i Chopinove skladbe prikazao Matija Kranjčić, čiji je nastup slijedila sigurna i virtuozna interpretacija Jana Nikovića koji se predstavio skladbama Georga Friedricha Händela u obradi Wilhelma Kempffa te Mihaila Ivanoviča Glinke, u Grjažnovljevoj transkripciji. Matija Kranjčić i Jan Niković već nekoliko godina sviraju u klavirskom duu pa su tako i ovom prigodom četveroručno izveli dva stavka iz suite Mauricea Ravela Moja majka guska. Do detalja razrađenu i samouvjerenu izvedbu 8. impresije Borisa Papandopula i Dumke, op. 59 Petra Iljiča Čajkovskog, pružio je Arsen Dalibaltayan, Chopinovu Baladu u g-molu, op. 23 upečatljivo je izveo Sven Brajković, a prvu koncertnu večer priveo je kraju Mislav Ivaci, sugestivnom izvedbom Doline Obermann iz Lisztova ciklusa Godine hodočašća, Švicarska, S. 160.
Druga koncertna večer u Atriju Gradske straže bila je posvećena odabranim studentima klavira iz Osijeka, Zagreba, Budimpešte i Novog Sada. Matea Matić, studentica 4. godine Umjetničke akademije u Osijeku u razredu prof. Konstantina Krasnitskog, otvorila je koncert promišljenom i energičnom izvedbom 7. sonate u B-duru, op. 83 Sergeja Prokofjeva. Mađarsku školu uglednoga pedagoga Lászla Baranayaya predstavljao je Apor Szücs, student 2. godine Akademije Franz Liszt u Budimpešti. Otpočevši svoj nastup stilski ne u potpunosti prilagođenom izvedbom Mozartove Fantazije u c-molu, KV 475, mladi mađarski glazbenik svoje je sviračke kvalitete iskazao već u zaigrana Tri preludija Georgea Gershwina, a osobito na samom kraju svoga nastupa, u izvrsnoj, temperamentnoj izvedbi 11. mađarske rapsodije Franza Liszta. Zagrebačku Muzičku akademiju predstavljao je Ivan Krpan, student 3. godine iz razreda prof. Rubena Dalibaltayana, ostvarivši preciznu i pomno osmišljenu interpretaciju izbora iz Glazbenih trenutaka, op. 16 Sergeja Rahmanjinova. Zanimljivo viđenje dvaju stavaka iz 2. knjige ciklusa Slike Claudea Debussyja, Zvona kroz lišće i Zlatne ribice, Etide-slike u c-molu, op. 33, br. 2 i naposljetku Etide u c-molu, op. 25, br. 12, pružila je u svojoj predanoj izvedbi Sanja Radulović, studentica 4. godine Akademije umjetnosti u Novom Sadu iz razreda prof. Doriana Leljaka, zaokruživši svojim nastupom iznimno kvalitetnu koncertnu večer.
Vrhunac ovogodišnjega Memorijala Darko Lukić bez sumnje je bio dugo iščekivani nastup pijanista Aljoše Jurinića, i to samo mjesec dana nakon njegova velikog uspjeha, ulaska u završnicu jednoga od najuglednijih pijanističkih natjecanja, Međunarodnog pijanističkog natjecanja Chopin u Varšavi. Dvorana dupkom ispunjena entuzijastičnom publikom dočekala je Aljošu Jurinića velikim pljeskom, a ispratila ga zasluženim ovacijama. Program je, posve očekivano, bio ispunjen isključivo Chopinovim skladbama. Za početak osječkog koncerta u izrazito akustičnom prostoru, Jurinić je odabrao omiljeni Nokturno u Des-duru, op. 27, br. 2, u kojem njegova odmjerena muzikalnost redovito pronalazi put do slušatelja. Do detalja promišljena i dramaturški razrađena bila je njegova izvedba Chopinove 3. sonate u h-molu, op. 58 kojom je dostojanstveno zaokružio prvi dio večeri. U njezinom drugom dijelu, zanimljivo je bilo čuti Jurinićevo tumačenje maestralne Poloneze-fantazije u As-duru, op. 61, a kristalni prizvuk kojim odišu njegove interpretacije u cjelini, osobitim je ozračjem prožeo Nokturno u Es-duru, op. 55, br. 2 i briljantnu Baladu u f-molu, op. 52. Svoj uspješni osječki koncert Jurinić je okrunio dvama dodacima, Etidom u f-molu, op. 25, br. 2 i 2. skladbom iz 2. knjige ciklusa Slike Claudea Debussyja, kao nagovještajem novih repertoarnih izazova i koncertnih uspjeha.
© Bojana Plećaš Kalebota, KLASIKA.hr, 15. prosinca 2015.
Piše:
Plećaš Kalebota
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek