Kultivirano pjevanje

66. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2015., Glazbeni program: Vokalni ansambl Antiphonus, Edin Karamazov, lutnja, Atrij Kneževa dvora, 16. srpnja 2015.; Giampiero Sobrino, klarinet, Roberto Moretti, klavir, Atrij Kneževa dvora, 19. srpnja 2015.

  • Vokalni ansambl Antiphonus i Edin Karamazov, foto: www.dubrovnik-festival.hr

    Partner ovogodišnjih Dubrovačkih ljetnih igara je Republika Slovenija pa je bilo prirodno da na otvaranju Igara, kao i prvih glazbenih večeri nastupe slovenski umjetnici koji su pokazali visoke kvalitativne domete – Slovenska filharmonija s dirigentom Urošem Lajovicem i Balet Slovenskog narodnog gledališča iz Maribora. Potom su uslijedili koncerti prema najavljenom programu – U atriju Kneževa dvora nastupili su Vokalni ansambl Antiphonus iz Zagreba i lutnjist Edin Karamazov s djelima Claudia Monteverdija, Ivana Lukačića i Johanna Sebastiana Bacha.

    Ansambl Antiphonus pažljivo gradi svoju reputaciju u domovini i inozemstvu te je sada jedan od traženijih ansambala takve vrste čiji je repertoar vrlo širok i obuhvaća djela od renesanse do suvremenog izričaja. Na dubrovačkome nastupu pjevale su sopranistice Ana Lice i Monika Cerovčec, altistica Martina Borse, tenori Ivan Bingula i Siniša Galović te bas Tomislav Fačini koji su pokazali kultivirano pjevanje stvarajući fini tonski plašt. Prvo su publici ponudili Monteverdijeve madrigale iz 5, 6. i 9. knjige i svakome madrigalu dali odgovarajući izričaj. Uključujući u program Ivana Lukačića s njegovim motetom Quam pulchra es ansambl je podcrtao i hrvatski prinos baroknom stvaralaštvu. Edin Karamazov te večeri nije bio na visini svoje reputacije ni kao pratitelj ansambla, a pogotovo je zatajio u improvizaciji Sonate i Partite BWV1001-1006 Johanna Sebastiana Bacha. Oduševljeni pljesak publike bio je prvenstveno upućen ansamblu Antiphonus i njegovom voditelju Tomislavu Fačiniju.

    Raspjevani klarinet
    Roberto Moretti i Giampiero Sobrino, foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Ako zbog nesnosne vrućine i vlage koja je vladala u atriju Kneževa dvora 19. srpnja posjetitelji koncerta klarinetista Giampiera Sobrina (direktora Veronskog festivala) i klavirista Roberta Morettija nisu očekivali vrhunsko muziciranje – prevarili su se. Nastup dvojice umjetnika digao je publiku na noge i izmamio zaslužene povike bravissimo. Na početku koncerta Giampiero Sobrin priopćio je prisutnima da će, s obzirom na vrućinu, skratiti program koncerta i izvesti ga bez uobičajene stanke.

    Potom se Atrijem Kneževa dvora sasvim ležerno se razlijegala melodija Donizzetijeva Concertina za klarinet i klavir i odmah sa moglo zaključiti da je pred auditorijem ne samo virtuoz svog instrumenta nego veliki umjetnik snažna potencijala. S razbuktalim emocijama odsvirana je Koncertna fantazija na motive Verdijeve opere Rigoletto, a Saint-Saënsov Labud (transkripcija) imao je najnježnije zvučno plivanje. Zahtjevna Sonata za klarinet i klavir, op. 184 koju je Francis Poulenc napisao za Bennyja Goodmana i Leonarda Bernsteina (praizvedena 1963. u u njujorškom Carnegie Hallu) u izvedbi Sobrina i Morettija imala je uzavrelu interpretaciju pri čemu su sve one zahtjevne tehničke zakučice i nijanse koje sadrži tekst bile jasno odsvirane u velikoj amplitudi tonskih nijansi i produhovljenoj poetičnosti.

    Obzirom na dogovor umjetnika oko skraćivanja programa, klavirist Roberto Moretti solo je odsvirao samo Skrjabinovu Studiju br. 8, op. 12 u maniri zrelog umjetnika, a njegova suradnja s klarinetistom Sobrinom pridonijela je velikoj glazbenoj večeri. Na oduševljenje nazočnih umjetnici dodali Milov Scaramouche iz suite Brasilliana.

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 24. srpnja 2015.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

...zabilježili smo