Istančan osjećaj za stil
Noć glazbe u Zagrebu, 7. međunarodni festival rane glazbe, Župna crkva sv. Ivana Krstitelja, Zagreb, 6. svibnja 2015.
-
Na tragu renomiranog istarskog ljetnog Međunarodnog festivala rane glazbe Dvigrad festivala, koji ove godine obilježava petnaestu godišnjicu, u Zagrebu je u istom duhu prije sedam godina osnovan Međunarodni festival rane glazbe Noć glazbe u Zagrebu. Organizator oba festivala je Udruga Prosoli – Sveta glazba, koju vodi agilni ravnatelj i umjetnički ravnatelj prof. Alojzije Prosoli. Dvigrad festival stekao je ugled rafiniranom selekcijom sudionika iz cijeloga svijeta koji se bave ranom glazbom, kao i popratnim znanstvenim skupovima i filmovima pod vodstvom ugledne i neumorne znanstvenice i orguljašice dr. sc. Hrvojke Mihanović-Salopek.
Ovogodišnja Noć glazbe u Zagrebu održana je 6. svibnja u prikladnom ambijentu Župne crkve sv. Ivana Krstitelja u Novoj vesi. Koncert se sastojao iz dva dijela. U prvome dijelu programa naslovljenom Cantate napoletane dal XVIII secolo uz tri instrumentalne skladbe izvedene su i četiri kantate nastale u Napuljskom Kraljevstvu početkom 18. stoljeća. Gost tog programa bio je mladi i perspektivni kontratenor Leandro Marziotte iz Urugvaja, pobjednik Međunarodnog natjecanja Händel na festivalu u Göttingenu 2014. Njegov nastup bio je vrlo upečatljiv. Savršena pjevačka tehnika, prekrasan glas, sugestivnost i istančan osjećaj za stil došli su do punog izražaja u kantatama Alessandra Scarlattija (Leandro, Leandro anima mia), Leonarda Vincija (Tu partisti o del core), Adolfa Hassea (Pur ti stringo a questo petto) i Leonarda Lea (Dal di che in questo petto).
U izvedbi je sudjelovao barokni ansambl ArtiCoolAzione iz Cremone, koji je osnovao Diego Leverić iz Rovinja, student muzikologije u Cremoni. Sastav ansambla čine mladi umjetnici koji sviraju na kopijama baroknih glazbala: Nicola Brovelli (violončelo), Luigi Accardo (čembalo) i Diego Leverić (teorba i barokna gitara). Zanimljivo je da izvedene kantate još nisu tiskane te su izvođene iz manuskripata, kao i to da su u imenu ansambla spojene tri riječi koje imaju izravne i neizravne veze s glazbom (arti, cool, azione), a njihovim spajanjem dobiva se četvrta riječ, vrlo bitna u glazbenom svijetu – artikulacija. U istrumentalnom dijelu njihova programa je čembalist Luigi Accardo izveo 8. toccatu za čembalo solo Alessandra Scarlattija, Diego Leverić predstavio je Toccatu za teorbu solo Johanna Hieronymusa Kapsbergera, a Nicola Brovelli je bio solist u Sonati za violončelo i basso continuo, op. 1, br. 9 Salvatorea Lanzettija.
U drugom dijelu koncerta nastupio je sjajni domaći Ansambl Responsorium u sastavu Martina Klarić (sopran), Darko Solter (bariton), Silvio Richter (barokna violina) i Mario Penzar (čembalo i umjetničko vodstvo). Njihov program bio je naslovljen Tormenti d´Amore (Ljubavne muke) – s iskazom ljubavi i čežnje u talijanskim baroknim arijama iz 17. stoljeća. Martina Klarić i Darko Solter sjajni su pjevači. Izvodili su naizmjence i u duetima arije Claudija Monteverdija, Girolama Frescobaldija i Giulija Caccinija, obojivši ih vrlo lijepim glasovima i sugestivnim, stilski čistim interpretacijama uz pažljivu instrumentalnu pratnju. A da su Silvio Richter i Mario Penzar prvoklasni umjetnici na svojim baroknim instrumentima, dokazali su i u dvije instrumentalne točke programa. Zavidnim tehničkim umijećem, pažljivom dinamikom i ljepotom tona u idealnim akustičnim uvjetima virtuozno su, skladno i muzikalno izveli Sonatu Prima Darija Castella i Sonatu Quarta Johanna Heinricha Schmelzera.
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 18. svibnja 2015.
Piše:
Požgaj
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek