Optimizam i entuzijazam
Ciklus U Bajsiću u 8: Bjelinski dirigira Bjelinskog, Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Alan Bjelinski, solisti: Ivana Garaj Korpar, sopran, Loro Merčep, saksofon, Studio Zvonimir Bajsić, Hrvatska radiotelevizija, Zagreb, 29. siječnja 2015.
-
Treći program Hrvatskoga radija pokrenuo je novi zanimljivi ciklus tematskih koncerata koji će se održavati četvrtkom u 20 sati u Studiju Zvonimir Bajsić na Prisavlju, u terminu rezerviranom i za ostale izravne prijenose HRT-a. Inačica je to nekadašnjeg ciklusa Nedjeljom u podne u Bajsiću urednice Ive Lovrec Štefanović, s programom koji će biti usredotočen na hrvatsku glazbu i ugledne hrvatske glazbenike uz razgovore uživo pred publikom u studiju i slušateljima u izravnom prijenosu. Prvi koncert održan 29. siječnja bio je posvećen Bruni Bjelinskom (1909-1992), jednom od najistaknutijih, najplodnijih i najpopularnijih hrvatskih skladatelja 20.stoljeća.
Izbor iz njegova bogata i raznolika opusa predstavio je odličan Simfonijski orkestar HRT-a na čelu s koncertmajstorom Sergejem Evseevim, pod ravnanjem skladateljeva sina Alana Bjelinskog (1964) uglednog dirigenta i skladatelja širokog stilskog spekra djelovanja. Stoga je koncert održan pod naslovom Bjelinski dirigira Bjelinskog. Solisti su bili solistica Zbora HRT-a sopranistica Ivana Garaj Korpar i mladi skasofonist Lovro Merčep. Izvedene su četiri skladbe koje su potvrdile osobine skladateljeva neoklasičnog stila i glazbenog izraza kao što su radost, vedrina, humor, ljubav, povjerenje, optimizam i entuzijazam.
Na programu je bio ciklus pjesama Candomblé za sopran i komorni orkestar i Simfonietta za saksofon, udaraljke i gudače, uokvireni orkestralnim skladbama Plaisanteries i Divertimento. Simptomatično je da su te partiture izvođene iz rukopisa, pa se postavlja pitanje, nije li vrijeme da se one i tiskaju kako bi se olakšalo njihovo zasluženo češće izvođenje?! Iako su ta djela već i ranije izvođena, za skladateljeva života, a i kasnije, ovo novo i svježe čitanje svakako je bilo zanimljivo, tim više, jer je skladateljev muzikalni, temperamentni i sugestivni sin Alan Bjelinski u interpretacije unio posebnu energiju, životnost i emotivnost.
Ivana Garaj Korpar (1980) oduševila je ljepotom svojega zvonkog soprana te vrlo studioznom i iznimno proživljenom interpretacijom ciklusa pjesama Candomblé nadahnutim religijskim obredima afričke kulture Candomblé u Brazilu s tekstovima koji progovaraju o svakodnevnim životnim pitanjima jednostavnog čovjeka. Skladatelj je ondje boravio više puta prisustvujući religijskim obredima na periferiji Rio de Janeira te u šumskom naselju pored grada Bahia (Salvadora). Posebna pozornost bila je na izražajnosti teksta u kombinaciji latinskih misnih tekstova i hrvatskoga jezika.(Angus Dei, Miserere nobis, Ti sve čuješ i Aleluia).
Mladi daroviti saksofonist Lovro Merčep (1990) koji je prošloga tjedna nastupio kao solist i uz Zagrebačku filharmoniju, bio je ovom prigodom odličan solist u Sinfonietti za saksofon , udaraljke i gudače. Iako je to djelo već izvodio prije osam godina u Osoru, uz Hrvatski komorni orkestar, sada je prvi puta nastupio uz Simfonijski orkestar HRT-a, s očitim napretkom i zrelošću kao rezultatom usavršavanja u Francuskoj, a sada i u Amsterdamu.
Program Bjelinski dirigira Bjelinskog izveden je uz komentare urednice Ive Lovrec Štefanović, a čuli smo i dio dokumentarne snimke Hrvatskoga radija iz razgovora sa skladateljem, kao i razgovore uživo sa njegovim sinom Alanom i udovicom Ljerkom Pleslić Bjelinski, te sa solistima večeri. Takva koncepcija programa donosi zanimljive informacije te unosi živost i pojačaava zanimanje za predstavljena djela i interprete. Iako se ti koncerti mogu slušati u izravnom prijenosu na Trećem programu Hrvatskoga radija, publika ih može pratiti i uživo, što je poseban i prisniji doživljaj, uz prijavu do 14 sati na telefon 099/6348280 ili e-mail glazba.hrt@hrt.hr
© Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 1. veljače 2015.
Piše:
Požgaj