Suvremena hrvatska vokalna baština

65. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2014: Renata Pokupić, mezzosopran, Dubrovački gitaristički trio, Atrij Kneževa dvora, 16. kolovoza 2014.

  • Renata Pokupić i Dubrovački gitarski trio, foto: www.dubrovnik-festival.hr

    Ove godine bila je rijetkost na Dubrovačkim ljetnim igrama čuti koncert s djelima hrvatskih skladatelja u izvedbi hrvatskih glazbenika. Iznimku je predstavljao koncert mezzosopranistice Renate Pokupić i Dubrovačkog gitarističkog tria koji su pola svoga programa posvetili domaćim skladateljima. Bio je to sjajan poziv da se u atriju Kneževa dvora uz inozemne posjetitelje okupe i Dubrovčani, a ujedno bio je to ponovni susret s tim umjetnicima. Hrvatska pjevačka zvijezda međunarodne karijere Renata Pokupić tražena je mezzosopranistica, njezine nastupe na opernim pozornicama kao i njezine recitale hvali stručna kritika, a publika je oduševljena njezinim nastupima. Tako je bilo i na nastupu na ovogodišnjim Igrama. Ovog puta umjetnica je kao pratnju odabrala Dubrovački gitarski trio u kojeg čine Ante Skaramuca, Frano Matušić i Maroje Brčić. Trio od 1992. uspješno nastupa gostujući u velikim europskim gradovima, a posebno mjesto u njihovom kalendaru imaju hrvatski festivali.
    Renata Pokupić i Dubrovački gitarski trio, foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Poznato je da Renata Pokupić njeguje repertoar baroknih majstora, pa je ovom prigodom izvela i dvije arije iz opera Georga Friedricha Händela – Ombra mai fu iz opere Xerxes i Quando invita la donna l'amante iz opere Agrippina – pokazavši svoj raskošni glas u izražajnom i čvrstom baroknom luku s mnoštvo kreativnog nerva i u uzornom stilskom okviru.

    U drugom dijelu koncerta umjetnica je praizvela Tri pjesme za mezzosopran i tri gitare – Stablo, Dom na cesti i Nismo se mogli sjetiti – koje je na stihove Vesne Parun skladao Anđelko Klobučar. Pjesme govore o ljubavi na različite načine: prva pjeva o neuzvraćenoj ljubavi, druga o postojanoj ljubavi koja živi usprkos svim nedaćama, a treća donosi mirenje sa sudbinom da se više ne sjeća voljene osobe. Skladatelj je stihove obukao u vrlo dopadljivo tonsko ruho. Na samom kraju večeri Renata Pokupić praizvela je i dvije pjesme Zorana Juranića čiji su stihovi izašli iz pera Luka Paljetka – Mala teza o smrti i Ni jedna ruža. Pjesme govore o dvjema najvećim tajnama života – Smrti i Ljubavi. O pjesmama je skladatelj Juranić rekao: „U Paljetkovim pjesmama ovog malog diptiha Smrt je odjevena u smirujuću i snovitu utjehu, dok je trijumfalizam Ljubavi, utjelovljen u simbolu ruže, predstavljen kao imperativna potreba ljudskoga postojanja. Privukao me Paljetkov savršeno muzikalni stih.“ Juranićeva glazba za Paljetkove pjesme zvuči neoekspresinistički s potrebnim detaljima koji su obojali pjesnički predložak.
    Dubrovački gitarski trio, foto: www.dubrovnik-festival.hr
    Renata Pokupić i u suvremenom glazbenom izričaju odabranih pjesama pokazala svoju pjevačku vještinu. Pritom je imala sigurnu podršku u Dubrovačkom gitarskom triju, a ansambl se na samostalnim izvedbama pokazao kao zreo sastav. Na početku večeri čuli smo profinjenu izvedbu Vivaldijeva Koncerta u D-duru, RV 93 (obr. F. Matušić) i Händelovu Passacagliu br. 255 (obr. F. Matušić), a nakon prvog pjevačkog broja uslijedio je povratak Vivaldiju s Triom u C-duru RV 82 (obr. M. Brčić). Skladatelj Željko Brkanović napisao je za Dubrovački gitarski trio Pjesmaricu br. 2 koja se temelji na folklornim elementima, a svoju skladbu Hommage à Sorkočević (skladanu za dubrovački ansambl Collegium musicum) skladatelj Nikša Njirić obradio je za Dubrovački gitarski trio. Umjetnici su sa stalnim dinamičnim izmjenama podizali krivulju izražajnosti te zajedno s mezzosopranisticom Renatom Pokupić prenijeli publici glazbeno zadovoljstvo. Publika je svoje zadovoljstvo iskazala posebice kad su se pred njom pojavili pjesnik Luko Paljetak i skladatelj Zoran Juranić

    © Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 18. kolovoza 2014.

Piše:

Ileana
Grazio

kritike

...zabilježili smo