Pjevajmo o ljubavi
65. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2014: Ljubav nježna, ljubav okrutna, Hrvatski barokni ansambl, Atrij Kneževa dvora, 1. kolovoza 2014.
-
Koncert Hrvatskog baroknog ansambla u atriju Kneževa dvora naslovljen Ljubav nježna, ljubav okrutna na programu je imao skladbe francuskih autora 17. i 18. stoljeća, koji su na različite načine odali počast toj nježnoj, ali ponekad i okrutnoj pojavi zvanoj ljubav. Hrvatski barokni ansambl već godinama pripada među naše najbolje glazbene ansamble koji dobiva pohvale stručne kritike i publike. Ansambl ima promjenjivi broj glazbenika, često ugošćuje poznate glazbenike koji su se specijalizirali za baroknu glazbu, a na ovogodišnje Dubrovačke ljetne igre došao je u sastavu: Monika Cerovčec, sopran, Laura Vadjon, violina, Ana Benić, flauta, Nika Zlatarić, viola da gamba i Pavao Mašić, čembalo i umjetnički voditelj ansambla. Radi se o vrsnim glazbenicima koji imaju zajednički osjećaj za glazbu baroka i srodnih stilova, a sveukupno su sočnim i rafiniranim zvukom, čistog sjaja, kao temelja barokne glazbe oblikovali izabrana djela.
Kako je glas najbolje sredstvo za izražavanje ljubavi tako je najzaposlenija te večeri bila sopranistica Monika Cerovčec. Pjevačica se prihvatila zahtjevnog posla i svojim je lijepim glasom, čistom intonacijom i s jasnom dikcijom, uz primjerenu pratnju ansambla, dočarala je različite ugođaje napjeva. Prvi autor čije smo skladbe slušali bio je Michel Pignolet de Montéclair (1667-1737), koji kao skladatelj nije bio suviše produktivan, no kao inovator orkestracije utjecao je na generaciju skladatelja. U svojim je djelima na partituri pisao detaljne naputke za izvođenje, što su sopranistica i cijeli ansambl strogo poštovali pri izvedbi njegove tri arije iz kantate Smrt Didone za glas, violinu, flautu i basso continuo.
Drugi skladatelj, koji je kantatu Orfej namijenio visokom zenskom glasu, violini, flauti i continuu bio je Louis-Nicolas Clérambaullta (1676-1749). Ta petostavačna skladba protkana je galskom liričnošću i talijanskom raspjevanošću, a doživjeli smo je u različitim emocionalnim izljevima. Trostavačnu kantatu Didon napisao je François-Lous Colin Blamont (1690-1760). Tu skladbu o tragičnoj i dirljivoj sudbini Didone posvetio je solo sopranu, gudačima i continuu, uz flautu. Izvedba je pokazala da je uza svu talijansku pjevnost skladba u svojoj biti francuska.
Između ovih skladbi, koje su uključivale i glas ansambl je sjajno oživotvorio još dva instrumentalna djela: Zaljubljeni slavuj Françoisa Couperina te trostavačni Peti koncert Jeana Philippa Rameaua. Koncert francuske barokne glazbe u izvedbi Hrvatskog baroknog ansambla sa sopranisticom Monikom Cerovčec bio je izuzetno lijep umjetnički doživljaj, jedan od najboljih dosad na ovogodišnjim Dubrovačkim ljetnim igrama.
© Ileana Grazio, KLASIKA.hr, 3. kolovoza 2014.
Piše:
Grazio
kritike
- ● Muzički biennale Zagreb
- ● drugi festivali i natjecanja u Zagrebu
- ● Varaždinske barokne večeri
- ● Dubrovnik
- ● Split, Trogir, Zadar
- ● Samobor, Velika Gorica, Čakovec
- ● Osor, Rijeka, Pula, Slatina i dr.
- ● Osijek