Respektabilni komorni duo

17. sezona Ciklusa koncerata Iz salona Očić: Andrea Jelavić, flauta, Marina Ivanova, klavir, 9. veljače 2012.

  • Andrea Jelavić

    Prvi ovogodišnji koncert ciklusa Iz Salona Očić ponovno je pokazao dobar njuh članova i organizatora iz redova Društva za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan u odabiru glazbenika za nastup u jednom od najautentičnijih i, usudili bismo se reći, najekskluzivnijih komornih koncertantnih prostora u nas. Vodeći se jednom od glavnih smjernica, promicanjem mladih, talentiranih glazbenika, koji oduvijek imaju i veliku potporu domaćice, vrsne orguljašice i edukatorice Ljerke Očić, članovi Društva u suradnji s Hrvatskim društvom glazbenih pedagoga svake sezone pružaju priliku laureatima Tribine Darko Lukić da pokažu svoje umijeće i u Salonu Očić. Igrom slučaja, ovosezonski je izbor pao na mladu splitsku flautisticu Andreu Jelavić, koja je prošlosezonsku Tribinu obilježila nagradom za najbolju izvedu djela hrvatskog skladatelja. Ozračje Salona Očić svečarski je obojala dodjela godišnjih priznanja Franjo Dugan, među kojima je najznačajnije ono za najistaknutiji koncert protekle  sezone. Izbor nastupa sastava Borna Šercar's Jazziana Croatica pokazao je otvorenost i sklonost članova prema novim i svježim idejama, koje proširuju postojeće kanone i utvrđuju nove putove glazbenog promišljanja.

    Splitska je flautistica u interpretaciji djela Schuberta, Caselle, Bornea i Damarea imala finu pratnju ruske pijanistice Marine Ivanove, koju je glazbeni put nakon diplome slavnog konzervatorija Čajkovski u Moskvi doveo u Dugopolje, gdje djeluje u tamošnjoj glazbenoj školi. Andrea Jelavić nakon završene se Muzičke akademije u Zagrebu te usavršavanja u francuskim gradovima Nancyjuj i Metzu odlučila vratiti u rodni Split te tamo djeluje kao pedagog, ali i kao članica Orkestra splitskog HNK-a. Glazbeno predstavljanje tih dviju glazbenica utvrdilo je naše razmišljanje kako splitska glazbena sredina ima novi respektabilni komorni duo koji kontinuiranim djelovanjem može značajno obogatiti tamošnji glazbeni život, ali i glazbeni život u široj regiji.

    Marina IvanovaGlazbenice su otvorile koncert izvedbom Uvoda i varijacija na temu solo popijevke Osušeno cvijeće Franza Schuberta, jedinog njegova djela originalno skladana za flautu. Djelo pokazuje odlike snažnog sadržajnog variranja osnovnog glazbenog materijala nauštrb očekivnog virtuoziteta pa su tako i glazbenice usmjerile svoje muziciranje. Doduše, u jednoj od ritmički i melodijski zamršenih varijacija bilo je malog razmimoilaženja, koje su Andrea Jelavić, a posebno Marina Ivanova, čija je dionica u tom smislu bila poprilično zahtjevna, ipak na kraju dobro svladale. Početna mala nervoza nestala je u nastavku u interpretaciji Caselline skladbe Sicilienne et Burlesque, kada je ton splitske flautistice suvereno zavladao prostorom Salona Očić, a Marina Ivanova plijenila je pozornost odmjerenom i egzaktnom pratnjom, temeljenom na izvrsnoj sviračkoj tehnici.

    Posljednja dva djela programa pripala su skladbama dvojice flautista pa smo tako mogli čuti doista virtuozne linije i vatromet flautističkih koloratura. Publiku je u potpunosti osvojila interpretacija Borneove verzije Carmen fantazije na teme iz opere Carmen, u kojoj je plijenila opuštenost glazbenica i skladnost u zajedničkom muziciranju, koja je na pravi način podvlačila sve izvedene teme tog popularnog Bizetova djela. Kraj koncerta obilježila je ne toliko česta izvedba polke fantazije za piccolo i klavir Bijeli kos francuskog skladatelja Eugenea Damarea. Andrea Jelavić piccolo flautom sjajno je dočarala atmosferu gotovo onomatopejski koncipirane skladbe i uvjerila sve prisutne u velike vlastite sviračke mogućnosti, koje bi se uz spomenutu odličnu pratnju klaviristice Marine Ivanove u budućnosti trebale još više razviti i pokazati u punom sjaju.

    © Zvonimir Bajević, KLASIKA.hr, 11. veljače 2012.

Piše:

Zvonimir
Bajević

kritike