Mozart i Beethoven iz izloga
Ciklus Svijet glazbe KDZ: Konzerthausorchester Berlin, dir. Lothar Zagrosek, solistica Mirijam Contzen, violina, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 2. svibnja 2011.
-
Konzerthausorcheter Berlin utemeljen je još 1952. godine u tadašnjem Istočnom Berlinu kao Berlinski simfonijski orkestar i pod vodstvom znamenitog Kurta Sanderlinga stekao međunarodni ugled. Devedesetih se godina povezao s velikom berlinskom koncertnom dvoranom, Konzerthausom, i postao njezin rezidentni orkestar, a u vrijeme kada ga predvodi Eliahu Inbal orkestar dobiva novi polet angažiranjem brojnih mladih glazbenika. Kao domaći orkestar dvorane s dolaskom novog šefa-dirigenta Lothara Zagroseka prije pet godina mijenja i ime u Konzerthausorchester Berlin. U toj je, još relativno svježoj kombinaciji promijenjenog imena i s novim šefom-dirigentom, stigao u Lisinski kao još jedan ukras u ciklusu Svijet glazbe.Doista je sve bilo u skladu s očekivanjima – od izbora djela na programu do savršeno odmjerene i umivene izvedbe najfinije izbrušenog orkestralnog zvuka – solisti, orkestralne skupine, tutti. Lothar Zagrosek znalački zna iskoristiti sve potencijale svojih odličnih orkestralnih svirača: okretne gudače meko zaobljene zvučne slike, dobro ugođene puhače i udaraljkaške akcente. Ni u čemu se u izvedbama neće pretjerivati kako bi se dobila slika izoštrenih obrisa, jasnih namjera i odnosa, čime se u svemu postiže izbalansirana izvedba – savršena i ni u čemu izazovna. Slika kao iz kakva s ukusom uređena izloga čiji su izlošci prava umjetnička djela, ali se s onu stranu stakla ne mogu dotaknuti poput izvedbe s kakva dobro ulaštena CD-a.
Taj visoki i nedodirljivi sjaj izvođača koji ne namjerava zahtijevati angažman slušatelja niti im se obraća, misli za trajanja koncerta može uputiti da zalutaju sasvim negdje drugdje. Dakako, Berlinčani su predstavili bisere glazbene literature iz opusa ponajvećih skladatelje povijesti – Wolfganga Amadeusa Mozarta i Ludwiga van Beethovena. Kada je završila Uvertira Mozartovoj Čarobnoj fruli teško je bilo zapravo reći jesmo li bili spremni nastaviti slušati cijelu operu u toj maniri koja ustrajava na ljepoti.Ljepota škole lijepih manira sviranja pratila je i izvedbu njegova Violinskog koncerta u G-duru s mladom i sposobnom solisticom Mirijam Contzen koja se savršeno uklapa i skladno pristaje uza orkestralnu interakciju. U tom je slijedu i sasvim logičan bio izbor Beethovenove Šeste simfonije u F-duru, Pastoralne, izvedba koja je bila u suglasju namjera dirigenta Zagroseka i odlična orkestra koji može ispuniti sve zahtjeve, precizna izvedba tečnog i žuborećeg tijeka koji niti majstorovo bujno tonsko slikanje gromovite oluje nije moglo pretjerano uznemiriti.
© Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 4. svibnja 2011.
Piše:

Stanetti