Plesni ritmovi

Ciklus Svijet glazbe Koncertne direkcije Zagreb: Nacionalni orkestar iz Lillea, dirigent Jean-Claude Casadesus, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 10. studenoga 2009.

  • Nacionalni orkestar iz Lillea, foto: www.eastbelgium.com
    Nacionalni orkestar iz Lillea osnovan je 1976, a svoju djelatnost usmjerava prema suvremenom repertoaru, promiče mlade talente te je izvedbama ambicioznog umjetničkog programa širom Francuske i u inozemstvu sjajan ambasador svoje regije i francuske kulture. U ovoj sezoni osim u Zagrebu gostuje u Austriji, Sloveniji, Rusiji i Kini, upravo temeljem svojih osnovnih programskih smjernica. 

    Jean-Claude CasadesusOrkestar je u Zagrebu nastupio pod vodstvom svojeg osnivača maestra Jean-Claudea Casadesusa, s repertoarom 20. stoljeća iz opusa francuskih skladatelja Dariusa Milhauda i Maurica Ravela te Igora Stravinskog, koji je pisao slavne balete za parišku Operu. Uz orkestar se predstavio tridesetogodišnji pijanist Herbert Schuch, koji je iz rodnog Temišvara rano emigrirao u Njemačku, neposredno prije pada komunističkog režima u Rumunjskoj. Već od dvanaeste godine bio je đak salzburškog Mozarteuma u razredima Kämerlinga, Brendela i Rampe te osvojio tri nagrade na prestižnim europskim pijanističkim natjecanjima u Italiji, Londonu i Beču.

    Schuch je interpretirao rijetko izvođen Koncert za lijevu ruku u D-duru Maurica Ravela. Taj osebujan i vrlo zahtjevan koncert naručio je austrijski pijanist Paul Wittgenstein, nakon što je u Prvome svjetskom ratu izgubio desnu ruku. Bilo je još sličnih narudžbi nesretnog umjetnika i od drugih skladatelja. Ravel nimalo nije štedio hendikepiranog, ali upornog i nepokolebljivog pijanista, nego je solističku dionicu namijenjenu jednoj ruci obilato opteretio zahtjevima kao da se radi o obje ruke. Uz primjerenu pratnju francuskog orkestra Herbert Schuch je vrlo lijepo i sigurno izveo svoju dionicu, na zadovoljstvo publike.
    Herbert Schuch, foto: www.herbertschuch.com
    U okvirnim točkama programa čuli smo prvo skladbu Vol na krovu, op. 58 Dariusa Milhauda, nazvanu prema ondašnjem brazilskom tango hitu. Efektna mješavina raznih brazilskih plesnih ritmova i melodija, poslužila je kasnije za uprizorenje istoimenog baleta u koreografiji Jeana Cocteaua, a autor je načinio i nekoliko drugih inačica. Izvedba je bila temperamentna, dinamična i precizna s posebno impresivnom puhačkom dionicom, što se pokazalo i u završnoj točki večeri.

    Slavni balet Petruška Igora Stravinskog, s velikim uspjehom praizveden 1911. u pariškom kazalištu Châtelet, često se izvodi i u koncertnom obliku, a ovaj put je predstavljena inačica te blistave partiture iz 1947. sa stavcima Pokladni sajam-Ruski ples, Petruška, Maur-Valcer, Pokladni sajam-Ples dadilja-Ples seljaka i medvjeda-Ples kočijašaMaškare-Prepirka Maura i Petruške-Petruškina smrt-Redarstvenik i Šarlatan-Petruškin duh. U vrlo dobroj izvedbi sudjelovao je kao solist i pijanist Georges Pludermacher.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 15. studenoga 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike