Opera
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Umjetnička akademija, Splitu, Ivo Tijardović, Dioklecijan, dir Hari Zlodre, red. Goran Golovbko
Dirigent Hari Zlodre zaslužan je za kvalitetan zvuk i dobru usklađenost izvođača. Kod pjevača posebno su se iskazali Marijo Krnić (Dioklecijan) i Antonija Teskera (Valerija). Nastup zbora Umjetničke akademije kojeg bio bi izražajniji i podatniji da su pjevači stajali, a ne sjedili, a studentski orkestar pojačan sviračima splitske Opere bio je vrlo dobar ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Wolfgang Amadeus Mozart, Titus (La clemenza di Tito), dir. Harry Bickett, red. Jean-Pierre Ponnelle
Piše: Marija Barbieri
Sklad boja, stilizirani kostimi u mješavini vremena skladanja opere i odvijanja radnje (I. stoljeće), monumentalna, ali i gotovo prozračna scena koja je ostavljala prostora za odvijanje radnje, odreda vrsni interpreti na čelu s izvanrednom Elīnom Garančom u ulozi Seksta te sjajno dirigentsko vodstvo Harryja Bicketta rezultirali su izvedbom za potpuno uživanje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Ivan pl. Zajc, Nikola Šubić Zrinjski, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin
Piše: Sunčana Bašić
Operu je pjevački nosio glasovno izrazito skladan par Valentina Fijačko u ulozi Jelene i Domagoj Dorotić kao Juranić. koji su uživljeno tumačili uloge, bez opterećenosti vokalnom tehnikom. Lakoća i temperamentnost izvedbe u to dvoje pjevača plijenili su pozornost publike. Prva ovosezonska osječka operna premijera u cijeloti je uspjela ...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera u Frankfurtu: Claude Debussy, Pelléas i Mélisande, dir. Friedemann Layer, red. Claus Guth
Piše: Ivan Ćurković
Christian Gerhaher kao Pelléas iskazao se suptilnim osjećajem za glazbenu interpretaciju, ali i silovitošću i voluminoznošću u visokom registru, opovrgnuvši predrasude o nedovoljnoj prodornosti glasa specijaliziranog za lied, no priznajem da mi je često nedostajao njegov prepoznatljiv timbar budući da je na trenutke zvučao kao tenor ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ciklus Lisinski subotom: Simfonijski orkestar Hrvatske radiotelevizije, dir. Ivan Repušić, solisti: Ljudmila Monastirska, sopran, Marko Mimica, bas-bariton, Ilijana Korać, sopran, KD Vatroslav Lisinski, 3. studenoga 2012.
Piše: Zvonimir Bajević
Glas Ljudmile Monastirske nesvakidašnje je moćan, pun volumena, a istovremeno lakoćom ispunjava sve inotnacijske i tehničke zahtjeve. Predispozicije su to, koje su uz njezino suvereno vladanje na sceni, odmah osvojile sve u publici i povukle Simfonijski orkestar HRT-a na čelu s Repušićem prema višoj interpretativnoj razini ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Blagoje Bersa, Postolar od Delfta, dir. Ivan Josip Skender, red. Krešimir Dolenčić
Piše: Marija Barbieri
Ovaj Postolar od Delfta imao je sreću da u pjevačkom smislu u objema podjelama uloga nije bilo slabe točke. Iskusni majstori skladno su se slagali s mladim snagama. Vitomir Marof kao Piet, iskazao se besprijekornim vokalno-pjevačkim kvalitetama i scenskom izražajnošću, a Ljubomir Puškarić svladao je sve zahtjeve iste uloge
...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera gala kraljice belkanta: Elena Moşuc, sopran, Simfonijski orkestar i Zbor HRT-a, dir. Ivo Lipanović, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 22. rujna 2012.
Piše: Marija Barbieri
udio Zbora HRT-a bio je korektan, ali to nije dostatno. Činilo nam se da slušamo dva filma: s jedne strane besprijekorno muziciranje sopranistice Elene Moşuc koja vrlo dobro poznaje stil belkanta i isto tako njezina pratitelja na staklenoj harmonici Sasche Reckerta, a s druge sve ostale kojima je taj stil izvedbeno vrlo daleko
...pročitajte cijeli tekst...
-
Mannheimer Mozartsommer, 1. – 8. srpnja 2012.: Wolfgang Amadeus Mozart, Titus; Johann Christian Bach, Temistocle
Piše: Ivan Ćurković
Scenografija Joachima Schlömera za operu Temistocle, ponudila je vizualno originalna rješenja, no predstava je zakazala na kazališnome planu zahvaljujući genijalnoj ideji da se opera koja inače traje više od tri sata izostavljanjem svih recitativa (osim onih accompagnato) svede na manje od dvije trećine trajanja! ...pročitajte cijeli tekst...
-
4. festival Opera Selecta: Elena Zaremba, mezzosopran, Alexei Tanovitski, bas, Kula Kamerlengo, Trogir, 6. kolovoza 2012.
Piše: Tonći Šitin
Zaremba i Tanovitskii imaju sjajno impostirane glasove koji demonstriraju značaj intonacije, tempa, ritma, akcenta, dikcije i dinamike. Interpretaciju Elene Zarembe karakteriziralo je dinamičko i psihološko nijansiranje i glazbena inteligencija s virtuoznom primjenom piana kao odlikom koja dolazi do posebnog izražaja u ruskim romansama ...pročitajte cijeli tekst...
-
58. Splitsko ljeto: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Nikša Bareza, red. Ivo Guerra
Piše: Marija Barbieri
Svidio nam se novi splitski Nabucco više ili manje – pitanje je ukusa i sklonosti. Ali nesporno je da je to ozbiljna, profesionalno realizirana predstava koja u svim segmentima poštuje zakonitosti dobrog glazbeno-scenskog ostvarenja. Budući da toga nismo baš uvijek svjedoci, zaslužuje našu punu pozornost i priznanje
...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera u Stuttgartu: Jean Philippe Rameau, Plateja (Platée), dir. Ch. Curnyn, red. C. Bieito
Piše: Ivan Ćurković
Jedina uloga koja se ističe uz naslovnu je gotovo jednako ekstravagantna Ludost (La Folie) koju je tumačila sopranistica Ana Durlovksi, Bieito je nastup Ludosti osmislio kao glamurozni nastup rock zvijezde te se Durlovski osim s brojnim glazbenim akrobacijama uspješno nosila i sa elaboriranim scenskim nastupom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Pfalztheater Kaiserslautern: Modest Petrovič Musorgski, Boris Godunov, dir. Til Hass, red. K. J. Schildknecht
Piše: Ivan Ćurković
U petoj slici Batinić je ponudio čitav dramatski dijapazon preobrazbi koje uloga zahtjeva, ne dopustivši da glazbeni i glumački napori ni na trenutak pomute zvonkost i jasnoću timbra njegova glasa. Desilo se ono po čemu se trenuci na opernoj sceni pamte: pjevačko i glumačko međusobno se nadograđivalo i oplemenjivalo, a žar se prelijevao iz jednoga registra u drugi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Deutsche Oper Berlin: Wolfgang Amadeus Mozart, Figarov pir, dir. Friedemann Leyer, red. Götz Friedrich
Piše: Ivan Ćurković
Korektnoj i prosječnoj podjeli uloga ove predstave zasigurno je dobrodošla doza mladenačkog temperamenta Marka Mimice koji se bez teškoća nametnuo svojom kreacijom Figara. Dobiti glavnu ulogu u Deutsche Oper u Berlinu nešto je o čemu većina hrvatskih pjevača njegove generacije može samo sanjati ...pročitajte cijeli tekst...
-
Händel-Festspiele Göttingen, 17.-28. svibnja 2012.: Georg Friedrich Händel, Amadigi, dir. Andrew Parrott, red. Sigrid T'Hooft; Le Petit Concert Baroque; Young Amadigi
Piše: Ivan Ćurković
Händel je unatoč manjem broju izvođača, u Amadigiju maksimalno aktivirao skladateljsku invenciju. Unatoč tome što se u operi izmjenjuju arije samo četiriju ženskih glasova uz tek dva dueta, glazbeno je lice partiture izrazito raznoliko. A solistice su, unatoč mladoj dobi, educirano o finesama izvedbene prakse rane glazbe tumačile svoje zahtjevne uloge ...pročitajte cijeli tekst...
-
Pfalztheater Kaiserslatuern: Richard Wagner, Parsifal, dir. Uwe Sandner, red. J. Reitmeier
Piše: Ivan Ćurković
Zagreb pokazuje da nije provincijalan time da se zna istaknuti individualnim glazbenim postignućima visokoga dometa, u odnosu na veću ujednačenost i ravnomjernost u Kaiserslatuernu. Zagrebačkom Parsifalu nedostajala je cjelovitost, zaokruženosti na kazališnom planu, pogotovo u domeni režije
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, Giuseppe Verdi, Moć sudbine, dir. Nada Matošević Orešković, red. Ozren Prohić (u HNK-u u Zagrebu)
Piše: Marija Barbieri
Troje nositelja iznimno teških glavnih uloga – Olga Kaminska (Leonora), Luis Chapa (Don Alvaro) i Siniša Hapač (Don Carlo) – hrabro se nosilo s njihovim golemim zahtjevima, u cjelini ih uspješno svladavajući, pa su interpretativnom uvjerljivošću i apsolutnim vladanjem scenom pokrili neke manje vokalne nesavršenosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: GIoachino Rossini, Seviljski brijač, dir. Mladen Tutavac, red. Krunoslav Cigoj
Piše: Sunčana Bašić
Robert Adamček u ulozi Figara posebno je ugodno iznenadio. Mladi osječki pjevač u svojoj prvoj glavnoj ulozi zablistao je već odlično otpjevanom nastupnom arijom, a cijelom je operom dominirao njegov glumački i pjevački šarm. Visoka pjevačka tehnika i jasna dikcija došle su do izražaja u parlando dijelovima, ali i osjetljivim recitativo secco
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Jules Massenet, Manon, dir. Marco Armiliato, red. Laurent Pelly
Piše: Marija Barbieri
Anna Netrebko lijepo pjeva, iako joj je glas nakon poroda otežao pa joj krajnje visine (kojih u Manon ima u obilju) nisu tako lake kao prije. Odlično izgleda, dobro glumi – nema prigovora, ali je ne doživljavamo kao Manon. Bila je to premalo francuska Manon, premalo je u njoj bilo Masseneta koji osvaja svojom specifičnom bojom i šarmom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Leoš Janáček, Jenůfa, dir. Srboljub Dinić, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Htjeli to priznati ili ne, operu nose solisti. Kad su oni dobri i uvjerljivi, mnogo se toga nedobrog proguta. Adela Golac Rilović donijela je cjelovitu, potresnu kreaciju, bila je glasom i stasom, pjevanjem i glumom idealna Jenůfa. Stjepan Franetović bio je sjajan Števa – glasovno moćan, pjevački suveren i glumački sugestivan
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Leoš Janáček, Jenůfa, dir. Srboljub Dinić, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Ivanka Boljkovac (Crkvenjarka) apsolutno je dominirala predstavom. Svi drugi, uključujući i protagonisticu, ostali su tu negdje. Nema im se što prigovoriti, ali ni posebno istaknuti. Tamara Franetović Felbinger korektno je otpjevala i odigrala Jenůfu, Roman Sadnik i Albert Bonnema, solidno su donijela Lacu i Števu, ali nisu bili uvjerljivi mladi seoski momci ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, La Traviata, dir. Fabio Luisi, red. Willy Decker
Piše: Marija Barbieri
Natalie Dessay ima idealnu figuru i bogato scensko iskustvo što je redatelj obilato koristio tražeći igru kao u dramskom teatru, ali je u prvom činu toga bilo ipak previše. U nastavku takve vratolomije nisu više bile potrebne pa je i Natalie Dessay bila uspjelija i uvjerljivija, čak i opuštenija, a u trećem činu upravo fenomenalna. Tu smo joj sve oprostili, jer nas je potresla ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Parsifal , dir. Saša Britvić, red. Kurt Josef Schildknecht – novi solisti
Piše: Marija Barbieri
U golemoj ulozi Gurnemanza u punom je sjaju zasjao Luciano Batinić u svojemu dosad zacijelo najvećem i najtežem pjevačko-scenskom podvigu u karijeri. To nije bio samo Batinić krasna glasa nego Batinić umjetnik koji se pokazao dostojnim tumačem te složene uloge. Kundry Dubravke Šeparović Mušović bila je još bolja no lani
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Giacomo Puccini, Manon Lescaut, dir: Nada Matošević, red. Janusz Kica
Piše: Marija Barbieri
Redatelj Janusz Kica nije ponovio uspjeh svoje riječke Traviate, kojoj je dao novu dimenziju, ali tada su mu u prilog išli svi sudionici pa je tu ideju mogao uspješno realizirati i sprovesti. Ne može se Gabrieli Georgijevoj odreći inteligentan pristup ulozi. No nije likom Manon, a ni njezino pjevanje nije onakvo kakvoga se sjećamo iz Gioconde ...pročitajte cijeli tekst...
-
Händel-Festspiele Karlsruhe: Georg Friedrich Händel, Alessandro, dir. Michael Form, red. Alexander Fahima
Piše: Ivan Ćurković
Dirigent Michael Form uspio se prikloniti interpretacijskom trendu silovitog i naelektriziranog sviranja, a da pritom istakne fine dinamičke i instrumentacijske kontraste. S iznimkom nastupnih arija, i solisti su glasovno znali premostiti prostor. U cjelini, Alessandro se može smatrati vrlo uspješnom predstavom ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Ernani, dir: Marco Armiliato, red: Pier Luigi Samaritani
Piše: Marija Barbieri
Ferruccio Furlanetto ima sve ono što je potrebno da verdijanski pjevač bude prvorazredan – savršenu belkantističku frazu savršeno ujednačena glasa i otmjenost u izrazu. Ima sposobnost da u pjevanje unese sve nijanse u interpretaciji, a da pritom ne lomi besprijekoran luk te nikada, baš nikada ne forsira i pokuša učiniti glas većim nego što jest ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gaetano Donizetti: Ljubavni napitak, dir. Pietro Rizzo, red. Cesare Lievi
Piše: Marija Barbieri
Ništa u ovom Ljubavnom napitku nije bilo idealno, počevši od dirigenta Pietra Rizza. Ipak, Domagoj Dorotić (Nemorino) glasom i stasom upućuje na tenora s budućnošću u lirico spinto repertoaru. Ugodno ga je bilo slušati, pjevao je meko i zaobljeno, zvonko i svježe, s osjećajem za frazu i intrepretaciju. Nesumnjivo najbolje ostvarenje od kvarteta glavnih uloga! ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić (obnova)
Piše: Ramiro Palmić
Uzbudljivu kreaciju dala je Gabriela Georgieva kao Abigaille. Velikim rasponom glasa i umijećem njegova kontroliranja u svim dijelovima zahtjevne partiture ostvarila je ujednačen, koncentriran i glasovno besprijekoran zapjev. Imponirala je sjajnim i sonornim visinama i plastičnom scenskom pokretljivošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Sumrak bogova, dir. Fabio Luisi, red. Robert Lepage
Piše: Marija Barbieri
Zadivljujuće je kako Deborah Voigt i Jay Hunter Morris imaju snažne dramske glasove i kako uvjerljivo i s toliko neposrednosti i svježine i lirskog nadahnuća tumače svoje mlade junake. Zadivljujuće je i s kojom se lakoćom nose sa svojim ekstremno teškim pjevačkim dionicama i pri tome se kreću scenom nadasve prirodno, ali i suvereno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Barokni skladatelji, The Enchanted Island (Začarani otok), ideja i libreto Jeremy Sams, dir: William Christie red. Phelim McDermott
Piše: Marija Barbieri
Izvođači su, gotovo svi, bili prvorazredni a dominirala je u ulozi Sycorax irsko-američka mezzosopranistica Joyce DiDonato. Jednostavno, bila je savršena u ljepoti glasa, vrhunskom pjevanju, vrhunskoj muzikalnosti i uvjerljivoj scenskoj igri. Teško bi bilo reći je li virtuoznije izvodila obilje koloraturnih ukrasa ili muzikalnije lirske emotivne arije dugih lukova ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Georg Friedrich Händel, Rodelinda, dir. Harry Bicket, red. Stephen Wadsworth
Piše: Marija Barbieri
Renée Fleming sjajna je i potresna interpretkinja i to je došlo do punog izražaja u mirnijoj Rodelindinoj ariji u trećemu činu koju je izvanredno donijela. Ali u arijama punima vatrometima ukrasa, kakva je primjerice posljednja, nije više ono što je bila. Pjevati Händela vrlo je teško, no unatoč svemu Renée Fleming bila je velika
...pročitajte cijeli tekst...
-
Spektakli u CineStaru: Teatro Comunale di Bologna, Giuseppe Verdi, Ernani, dir. Bruno Bartoletti, red. Beppe di Tomasi
Piše: Marija Barbieri
Don Ruy Gomez de Silva u interpretaciji izvanrednog Ferruccia Furlanetta bio je upravo savršen. Nevjerojatno je da taj umjetnik i poslije 37 godina karijere ima netaknut glas a da o vrhunskoj interpretaciji, uzornom belkantu, verdijanskoj frazi dugoga luka i suvereno svladanoj cabaletti te maestralnom scenskom držanju i glumi i ne govorimo ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv