Opera
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Johann Strauss ml., Šišmiš, dir Nada Matošević, red. Ozren Prohić
Dirigentica Nada Matošević ostvarila je zadovoljavajuću razinu izvedbe. Premda štrausovski zvuk još nije dosegnut, ali je maestra dala jasne smjernice. Marijana Prohaska bila je vrlo scenična, sugestivna, lepršava, spremna u svakom pogledu, ukratko – prava Adela, dok je Marija Buzdovačić uvjerljivo ostvarila iznimno tešku ulogu Rosalinde ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Charles Gounod, Faust, dir: Yannick Nézet-Séguin red: Des McAnuff
Piše: Marija Barbieri
Margareta u interpretaciji Marine Poplavske bila je središte radnje. Ruska pjevačica umjetnica je najviše kategorije, nevjerojatno izražajna i potresna, potpuno predana liku i radnji. Bila je glasovno i pjevački suverena pa je prava šteta da nije u punom vokalnom intenzitetu izdržala do kraja. Ali to je obilato nadoknadila savršenom interpretacijom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ambroise Thomas, Hamlet, dir. Hervé Niquet, red. Michiel Dijkema – druga podjela
Piše: Marija Barbieri
Gorani Biondić bila je Ofelija iz snova! U početku je nestašno djevojče, u postupnom razvoju dolazi do zrele djevojke i naposljetku do toliko impresivnog i potresnog prizora ludila. Pjevački besprijekorna, s glasom prepunim boja, topla, muzikalna, scenski svježa a opet suverena – ljepše se ne može poželjeti. Velik glazbeno-scenski talent!
...pročitajte cijeli tekst...
-
Lisinski subotom: Zagrebačke Akademije, Georges Bizet, Carmen, dir. Mladen Tarbuk, red. Krešimir Dolenčić, 26. (i 27.) studenoga 2011.
Piše: Marija Barbieri
Bile su to dvije večeri koje su razdraganošću izvedbe ponijele prepunu Veliku dvoranu KD Vatroslav Lisinski. Poželjeti je da to zadovoljstvo mladi umjetnici prenesu i publici naših profesionalnih kazališta. Neophodno nam je potreban visok domet iskrene radosti muziciranja i scenske igre
...pročitajte cijeli tekst...
-
Winter in Schwetzingen (Theater und Orchester Heidelberg): Alessandro Scarlatti, Marco Attilio Regolo, dir. Rubén Dubrovsky, red. Eva-Maria Höckmayr
Piše: Ivan Ćurković
Treba respektirati principijelnost dirigenta i redateljice jer su izostavili tek brojeve pisane za sporedne komične likove, što je gledateljima omogućilo da čuju veliku većinu Scarlattijevih arija i ansambala, čiji broj zna premašiti i dvadeset po činu Najblistaviju pjevačku kreaciju dao je tenor Daniel Johannsen u ulozi Ksantipa
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Philip Glass, Satyagraha, dir. Dante Anzolini, red. Phelim McDermott
Piše: Irena Paulus
Svaka je komponenta opere – ne samo kao iznimnog glazbenog djela, čiji muzički elementi moraju besprijekorno funkcionirati kako bi se moglo govoriti o njezinoj dobroj izvedbi, nego i kao vizualnog, dakle scenskog ostvarenja – uravnotežena s drugim komponentama, pažljivo osmišljena i u konačnici fascinantno realizirana
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ambroise Thomas, Hamlet, dir. Hervé Niquet, red. Michiel Dijkema
Piše: Marija Barbieri
Najnovija zagrebačka operna realizacija uspjela je zahvaljujući u prvom redu dirigentu Hervéu Niquetu i ženskom dijelu pjevačkog ansambla. Ivana Lazar iskoristila je svoj velik arsenal koloratura – a u ulozi Ofelije ima ih u izobilju – i suvereno se njima šetala dajući u toj, bez sumnje svojoj dosad najboljoj ulozi na sceni, i dramski izraz
...pročitajte cijeli tekst...
-
Spektakli u Cinestaru: Royal Opera House London, Giacomo Puccini, Tosca, dir. Antonio Pappano, red. Kasper Holten
Piše: Helena Novak Penga
Nakon dva i pol sata teško je odrediti koji je segment opere bio kvalitetniji – redateljski, pjevački ili orkestralni, scenografski ili kostimografski. I iz najsitnijeg detalja prema publici se izlijevala apsolutna i zgusnuta pažnja svakog protagonista usmjerena ka stvaranju savršene izvedbe s pretenzijom na ulazak u operne anale
...pročitajte cijeli tekst...
-
Nacionalno kazalište u Mannheimu (Nationaltheater Mannheim): Richard Wagner: Rajnino zlato; dir. Dan Ettinger, red. Achim Freyer
Piše: Ivan Ćurković
Raznorodni elementi poput azijskih kazališnih tradicija, pantomime, cirkusa, lutkarskog kazališta, ranih znanstveno-fantastičnih i filmova strave funkcionalno su ocrtavali šarolike likove, a ni u jednom trenutku nije prevladao dojam eklekticizma. Razlog tome je Freyerova kazališna mašta koja svemu daje pečat individualnosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Siegfried, dir. Fabio Luisi, red. Robert Lepage
Piše: Marija Barbieri
Jay Hunter Morris ne samo da se hrabro uhvatio ukoštac s golemim zahtjevima naslovne uloge nego je lijepo i uvjerljivo donio lik mladog neustrašivog junaka. Velika Deborah Voigt,umjetnica prekrasna glasa, velikog znanja i iskustva spretno je prešla najteža pjevačka mjesta i maksimalno se uživjela u lik Brünnhilde
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Filippo Zigante, red. Petar Selem
Piše: Sunčana Bašić
Sklonost komornom muziciranju Gabrielle Morigi te iznimno profinjena muzikalna fraza došla je do izražaja u višeslojnom duetu-dijalogu Abigaille i Nabucca u drugom činu, dok je na početku istoga čina pjevačica oduševila publiku arijom u kojoj je spontano muzicirala u zadanim stilskim okvirima bez pretjeranog patetičnog tremola
...pročitajte cijeli tekst...
-
Spektakli u CineStaru: Royal Opera House Covent Garden London, Francesco Cilea, Adriana Lecouvreur, dir: Mark Edler, red: David McVicar
Piše: Marija Barbieri
Angela Gheorghiu posve se posvetila liku Adriane, možda nije tako savršeno pjevala kao njezin partner, ali je bila živa i uvjerljiva, strastvena, iz dubine bića predana ljubavi i umjetnosti, iako se primarno zadržala na intimnoj emotivnosti velike tragetkinje, a manje je dočarala veličanstvenost glumice, jedne od najvećih u povijesti kazališta
...pročitajte cijeli tekst...
-
Giuseppe Verdi, Requiem, Zbor i Orkestar HNK-a Split, dir. Hari Zlodre, solisti: Adela Golac Rilović, sopran, Terezija Kusanović, alt, Branko Robinšak, tenor, Ivica Čikeš, bas, Hrvatsko narodno kazalište Split, 2. studenoga 2011.
Dirigent Hari Zlodre autoritativno je ravnao velikim ansamblom otkrivši svoje kvalitete koje nisu tijekom ranijih godina uvijek dolazile do izražaja. Brojno je slušateljstvo dugotrajnim pljeskom nagradilo trud i učinak velikog ansambla. Veličanstveni Verdijev Requiem označio je primjerenu razinu ispod koje se ne bi smio ostvariti koncert u spomen preminulih ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom, Wolfgang Amadeus Mozart, Don Giovanni, dir. Fabio Luisi, red. Michael Grandage, 29. listopada 2011.
Piše: Višnja Požgaj
U naslovnoj ulozi nastupio je poljski bariton Marius Kwiecien, pjevački i glumački na visokoj razini suvereno se noseći sa kompleksnim likom razvratnika i pobunjenika protiv ustaljenih društvenih normi. Izvrstan je bio i talijanski bas-bariton Luca Pisaroni (Leporello), potvrdio ugled jednog od najboljih mozartovskih pjevača današnjice
...pročitajte cijeli tekst...
-
Staatstheater Stuttgart (Državno kazalište u Stuttgartu): Georg Friedrich Händel, Alcina dir. Sébastien Rouland, red. Jossi Wieler i Sergio Morabito
Piše: Ivan Ćurković
U nizu kvalitetnih kreacija istaknula se grčka sopranistica Myrtò Papatanasiu u naslovnoj ulozi. Ne samo da je i nešto voluminoznijim glasom ispunila gledalište nego je pokazala potrebnu pjevačko-glumačku zrelost ne samo za iznimno ekspresivne Alcinine arije nego i za preobrazbu iz gnjevne ostavljene žene u sućutnu osobu ...pročitajte cijeli tekst...
-
La Bohème u povodu 90. rođendana Sene Jurinac, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 24. listopada 2011.
Piše: Marija Barbieri
Sam početak, točnije prva dva čina, nisu nagovještavala da će se u drugome dijelu dogoditi teatar. Ružna scena i neprestana i nepotrebna gužva na njoj odvraćale su pozornost od stvarnih protagonista, pjevača solista. Treći je čin bio prepušten njima a oni su bili toliko dobri da nismo vidjeli ništa osim njih Taj se ugođaj nastavio i u četvrtom činu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Ciklus Lisinski subotom: Ástor Piazzolla, María de Buenos Aires, solisti: Sandra Rumolino, José Luis Baretto, Jorge Rodriguez, Zagrebački solisti, Komorni zbor Ivan Filipović, dir. Miran Vaupotić, red. Mario Kovač
Piše: Irena Paulus
Unutak velikog izvođačkog korpusa koji je uz troje solista uključivao i članove Komornog zbora Ivan Filipović te bandeonista Aleksandra Nikolića, svaki pojedinac djelovao je kao solist unutar ali i izvan okvira vlastite izvrsnosti, dok su svi zajedno djelovali kao dobro uigran tim koji točno zna kamo želi odvesti svoju začaranu publiku
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Anna Bolena, dir. Marco Armilliato, red. David McVicar, 15. listopada 2011.
Piše: Višnja Požgaj
Donizzeti je liku Anne Bolene povjerio neke od najljepših, ali i najzahtjevnijih arija u velikom rasponu od elegičnih do dramskih. Anna Netrebko u naslovnoj je ulozi u svojoj interpretaciji ujedinila sve elemente umjetničkoga izraza od savršene pjevačke tehnike i prekrasnog glasa do glumačke izražajnosti i uvjerljivosti
...pročitajte cijeli tekst...
-
Badisches Staatstheater Karlsruhe (Kazalište savezne pokrajine Baden-Württenberg u Karlsruheu): Hector Berlioz, Trojanci, dir. Justin Brown, red. David Hermann, premijera, 15. listopada 2011.
Piše: Ivan Ćurković
Mezzosopranistica Heidi Melton posjeduje glas iznimne ljepote i talent koji će joj omogućiti da se pjevački razvija, i premda se njezinoj kreaciji Didone nema što bitnije prigovoriti, no možda je za ulogu Didone ipak premlada. No, svakako je ime na koje treba obratiti pažnju te najsvjetlija točka večeri koja je Trojance predstavila u korektnom svjetlu
...pročitajte cijeli tekst...
-
Spektakli u CineStaru: Opéra National de Paris; Charles Gounod, Faust, dir. Alain Altinoglou, red. Jean-Louis Martinoty
Piše: Marija Barbieri
Roberto Alagna i Inva Mula, likom i pjevom dočarali su likove mladih zaljubljenih. Alagna je vokalno možda prerastao taj repertoar, a Muli je on možda malo pretežak, ali oboje su toliko uvjerljivi da je bio užitak slušati ih i gledati. Alagna uvijek plijeni impulzivnošću i potpunim predanjem glazbi i sceni a Mula osvaja profinjenošću i toplinom
...pročitajte cijeli tekst...
-
Na krilima zlatnim, Movieplex Zagreb: Festival umjetnosti u Taormini, Giuseppe Verdi, Nabucco, dir. Pier Giorgio Morandi, red. Enrico Castiglione, izravni prijenos, 9. kolovoza 2011.
Piše: Ivan Ćurković
Chiara Taigi (Abigaille) neupitno je voluminoznog glasa i visoke tehničke spreme, a ponajviše se dokazala time što je u lirskome registru u ansamblima prvog i cantabileu arije drugoga čina zvučala jednako dojmljivo kao i u trenucima kada je energično sipala glazbeni gnjev na scenu te, za razliku od ostalih izvođača, svojom glumačkom zainteresiranošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
57. Splitsko ljeto: Koncert Arije iz velikih opernih djela, Zbor i Orkestar HNK Split, dir. Nikša Bareza, solisti: Hasmik Papian, Constantin Nica, Markus Butter, Ivica Čikeš, Prokurative - Trg Republike, 21. srpnja 2011.
Piše: Maja Stanetti
Potpuna posvećenost pojedinoj točki na programu bilo da je riječ o uvertiri, jednoj ariji ili cijelom prizoru bila je svojevrsna dodana vrijednost ovom tipu koncerta tako da je bilo trenutaka kada se moglo zažaliti da naslov zapravo ne ide u kontinuitetu.Dirigent Nikša Bareza nastojao je obrascu večeri ulomaka iz opera dati dignitet programskom koherentnošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
51. glazbene večeri u Sv. Donatu, Zadar, 5. srpnja – 10. kolovoza 2011.: Società Filarmonia, Udine, Italija, Giuseppe Verdi, Rigoletto, dir. Alfredo Barchi, red. Gianpaolo Zennaro
Najveće pohvale idu Lindi Kazani, sjajnoj zvijezdi večeri. Uistinu, Linda Kazani je prava Gilda krasne, čiste boje glasa, briljantne tehnike, suverenog nastupa – glavni adut cijele postave i njen najuočljiviji interpret, što je osobito došlo do izražaja u prekrasnoj izvedbi tako jednostavne i tako teške Caro nome,...pročitajte cijeli tekst...
-
57. Splitsko ljeto: Amilcare Ponchielli, La Gioconda, dir. Nikša Bareza, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Nije ova Gioconda bila savršena, daleko od toga. Ali se dobro uklopila u ambijent, odlično je scenski uobličena, solidno glazbeno realizirana i, što je najvažnije, donijela je pomak u repertoar Splitskog ljeta. Osobno mislim da je bila bolja nego što bi se dalo zakjučiti iz ne odviše zdušnog pljeska na kraju predstave ...pročitajte cijeli tekst...
-
Dubrovački međunarodni operni festival – Hommage Tino Pattiera, Dubrovnik, 29. lipnja – 2. srpnja 2011.
Piše: Marija Grazio
Iako je Dubrovnik očito postao grad festivala i pozornica za ugošćavanje, a ne grad kontinuirane scene za svaku pohvalu je i obnova Dubrovačkog međunarodnog opernog festivala. Svih sedmoro pjevača došlih iz raznih dijelova svijeta nametnuli su se svojom definiranom i artikuliranom osobnošću iz večeri u večer
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Robert Homen, red. Andrejs Žagars
Piše: Marija Barbieri
Adela Golac Rilović kao Leonora i Siniša Hapač kao grof Luna različiti su primjeri ne baš uspjelog pristupa. Hapač je pjevač iza sebe ima bogat niz uspjelih ostvarenja, ali nije grof Luna. S druge stane Adela Golac Rilović ima sve predispozicije da bude odlična Leonora, ali nije se posvetilo dovoljno pažnje da te njezine kvalitete dođu do punog izražaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Mihail Sinkevič, red. Andrejs Žagars
Piše: Marija Barbieri
Možda se takav Trubadur i može predstaviti onima koji ga gledaju i slušaju prvi put i onima koji se bezuvjetno dive svemu što dolazi izvana. Možda će im se i svidjeti (iako je pljesak nakon arija bio vrlo blijed), ali nama, koji smo operu doživjeli stotinjak i više puta u vrhunskim izvedbama naših umjetnika svjetskog formata, ovakva kakva je bila na premijeri sigurno ne ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Slivije Foretić, Maršal, dir. Ivo Lipanović, red. Mario Kovač
Piše: Tonći Šitin
Splitski MAršal Silvija Foretića u redateljskoj viziji Maria Kovača, naša prva tragikomična doku-opera, ostvarena je kao spektakularan vizualno atraktivni performans koji je vrijedne efekte partiture prometao prema eruptivnom emotivnom doživljaju, ipak bez prave humorne razdraganosti, ostavljajući mašti da se snalazi u labirintu bizarnog doživljaja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Richard Wagner, Walküra, dir. James Levine, red. Robert Lepage
Piše: Ivan Ćurković
Predstava najizrazitije djeluje na glazbenom planu, zahvaljujući Jamesu Levineu kao vrhunskom dirigentskom autoritetu. Tome možemo zahvaliti činjenicu da, unatoč njegovoj sklonosti sporijim tempima, pet i pol sati trajanja predstave protječe u znaku krajnje opojnosti Wagnerove glazbe koja prkosi apsolutnim kategorijama vremena
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Gioachino Rossini, Grof Ory, dir. Maurizio Benini, red. Bartlett Sher
Piše: Ivan Ćurković
Istodobno profinjeno lirski i urnebesno komični tercet A la faveure de cette nuit obscure koji izrasta iz cantabilea tenora, a postepeno se usložnjava uplitanjem ženskih glasova možemo smatrati dovoljnim razlogom za užitak u predstavi. Njegovu sjajnu izvedbu prai ispeplitanje troje solista na krevetu u kojem fin erotski naboj ne prelazi granicu dobra ukusa ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Giuseppe Verdi, Trubadur, dir. Marco Armiliato, red. David McVicar
Piše: Ivan Ćurković
Četvero glavnih solista, Sondra Radvanovsky (Leonora), Dolora Zajick (Azucena), Marcelo Álvarez (Manrico) i Dmitrij Hvorostovski (Grof di Luna), na nivou je ponude Opere Metropolitan. Svo četvero ugledni su i iskusni pjevači koji su ove uloge osim u New Yorku tumačili i u drugim velikim opernim kućama te raspolažu impozantnim glasovima
...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijaka: Ivan Josip Skender, Šuma Striborova, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić
Piše: Marija Barbieri
Gledatelje su prvenstveno zaokupili čarobna scena i maštoviti, raskošni kostimi i odlična rasvjetu. Prelijep zvonki glas Kristine Kolar i njezin isto tako sugestivan kostim žene-zmije ispunjao je scenu privlačnošću zla kojoj je teško odoljeti, dok je izvrsna Majka u interpretaciji Mirelle Toić, odjevena u ukusno karikiran kostim, predstavljala jednostavnost i dobro ...pročitajte cijeli tekst...
-
26. Muzički biennale Zagreb: Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Sanja Drakulić, Kraljevi i konjušari, dir. Filip Pavišić, red. Robert Raponja
Piše: Marija Barbieri
Skladateljica se oslanja na hrvatski glazbeni idiom, ima dosta pjevnih situacija i klasičnih formi arija, točnije arioza i dueta (najuspjeliji je duet Grgura i njegove kćeri Dore u drugome činu) i zborova. Ponekad je opera na granici zabavnog žanra, što nije nedostatak, dapače, pridonosi boljem prihvaćanju djela, a to je sigurno prednost
...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: John Coolidge Adams, Nixon u Kini, dir. John Coolidge Adams, red. Peter Sellars
Piše: Višnja Požgaj
Adamsova glazba ima snažne korijene u minimalizmu i neodoljivo podsjeća na Philipa Glassa. Ima tu i uzbudljivih razvojnih elemenata i gradacija na tragu neoromantizma, stoga je posve logična nagrada Grammy za najbolju suvremenu skladbu. Adams nije strogi sljedbenik minimalizma i voli da ga smatraju post-style skladateljem ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Richard Wagner, Parsifal, dir. Nikša Bareza, red. Kurt Josef Schildknecht
Piše: Marija Barbieri
Dubravka Šeparović-Mušović bila je sjajna. U drugom činu tako je duboko prišla karakterizaciji lika Kundry i toliko osmislila svaki pokret i pogled da nas je jednostavno prikovala. Besprijekorno je vladala svojim toplim ujednačenim glasom sigurnih, sjajnih, vrlo eksponiranh i naglašenih visina, da smo zaboravljali koliko je to pakleno teška uloga
...pročitajte cijeli tekst...
-
Opera u Grazu: Darrel Toulon / Georg Friedrich Händel, Messiah, dir. Marius Burkert, red. Darrel Toulon
Piše: Ivan Ćurković
Publika nije mogla predvidjeti koje će brojeve iz Händelova oratorija čuti, u kojem redoslijedu i glazbenome obličju, a na sceni je prisutna nepredvidivost i izbjegavanje uniformnosti. Počevši od šarenih kostima izvođača, preko njihove rasno-etničke raznolikosti do nesnalaženja publike u tome tko će nastupiti u plesačkoj, pjevačkoj ili sviračkoj ulozi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Operni spektakli uživo u Movieplexu: Teatro alla Scala, Milano, Wolfgang Amadeus Mozart, Čarobna frula, dir. Roland Böer, red. William Kentridge
Piše: Ivan Ćurković
Čarobna frula iz milanskog Teatro alla Scala glazbeno je vrhunska predstava, istodobno bajkovita, vizualno raskošna i značenjski relevantna – više od toga teško je i poželjeti. Ono po čemu će predstava, unatoč ujednačenosti izvedbenih dometa, biti ponajviše zapamćena režija je svestranog južnoafričkog vizualnog umjetnika Williama Kentridgea ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Gaetano Donizetti, Lucia di Lammermoor, dir. Patrick Summers, red. Mary Zimmermann
Piše: Ivan Ćurković
U cjelini riječ je o vrlo zaokruženoj interpretaciji klasične, često izvođene operne uspješnice u razrađeno efektnoj režiji s kvalitetnim vokalnim solistima među kojima se apsolutno ističe Natalie Dessay. Premda postoje stavovi da su dani vrhunca pjevačke forme već iza nje, francuska sopranistica ne prestaje fascinirati intenzitetom angažmana i karizmatičnošću ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Split: Josip Hatze, Adel i Mara, dir. Loris Voltolini, dir. Dora Ruždjak Podolski
Piše: Tonći Šitin
Nekome se može učiniti da je vrlina predstave u solidnosti skupne igre i podčinjavanju individualnih potencijala glavnom scenskom zadatku. Dalje od lirskih varijacija intimne problematike koja temeljem postojećih parametara vodi društvenoj drami nije se išlo. Ponovo je prepušteno tek glazbi da prepriča dramsku radnju ...pročitajte cijeli tekst...
-
Carmen 3D, red. Julian Napier (snimka predstave Royal Opera House, London, Georges Bizet, Carmen, dir. Constantinos Carydis, red. Francesca Zambello)
Piše: Marija Barbieri
Mlada britanska mezzosopranistica, čarobna Christine Rice, doista je glasom, likom i glumom magična Carmen. Ujednačena glasa, mješavine meda i jantara, pjevala je muzikalno, meko i izražajno. Svaki njezin pokret, pogled, treptaj mišića, svaki brižno dotjeran ton, sve je to djelovalo spontano i prirodno ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka: Giuseppe Verdi, Moć sudbine, dir. Nada Matošević, red. Ozren Prohić
Piše: Ramiro Palmić
Maestra Nada Matošević uložila je mnogo rada u pripremu projekta i rezultati nisu izostali. Suvereno je vodila veliki ansambl kontrolirajući u svakom trenutku dinamiku i ritam protoka glazbe, a svojom je glazbenom vizijom uz svesrdnu profesionalnu podršku svih sudionika ostvarila živu predstavu bogatih raspoloženja i potrebnog energetskog naboja ...pročitajte cijeli tekst...
-
Metropolitan u Lisinskom: Christoph Willibald Gluck, Ifigenija na Tauridi, dir. Patrick Summers, red. Stephen Wadsworth
Piše: Ivan Ćurković
Susan Graham tumačenjem naslovne uloge dokazuje da je s pravom nazivaju vodećom američkom mezzosopranisticom, budući da objedinjuje glasovne datosti, visoku tehničku spremu, suptilnu muzikalnost i pripadajući glumački senzibilitet. Uloge bira pažljivo, a Gluckova Ifigenija pun je pogodak za njezin senzibilitet ...pročitajte cijeli tekst...
-
Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Ivo Tijardović, Mala Floramye, dir. Mladen Tutavac, red. Nina Kleflin
Piše: Sunčana Bašić
Dirigent Mladen Tutavac i redateljica Nina Kleflin postavili su vjerodostojnu glazbeno-scensku sliku života kakvu je, vjerujemo, skladatelj i želio zabilježiti. Dopadljive melodije, zavodljiva orkestracija uz istaknuti prizvuk klapskog pjevanja – siguran su put do srca i osječke publike. Mala Floramye bila je i ostala jedna od najpopularnijih opereta HNK u Osijeku ...pročitajte cijeli tekst...
Arhiv