Motivirani glazbenici

Crvena oktava Zagrebačke filharmonije, dirigent Dimitrij Kitajenko, KD Vatroslav Lisinski, 22. svibnja 2009.

  • "Glazbenicima morate dati prostor za njihove vlastite vizije, koristiti njihovu individualnu emocionalnu inteligenciju. To je jedini put koji glazbi daje život.", kredo je ruskog maestra Dmitrija Kitajenka, jednog od najvećih dirigenata današnjice, omiljena gosta Zagrebačke filharmonije, koji je ovaj put predstavio svoje viđenje djela Wolfganga Amadeusa Mozarta i Igora Fjodoroviča Stravinskog.
    Zagrebačka filharmonija
    39. simfonija u Es-duru, K. 543 Wolfganga Amadeusa Mozarta omogućila je orkestru manjeg sastava da pod znalačkim i strogo kontroliranim vodstvom pruži pravu sliku klasičnog oblika te preciznu i stilski uvjerljivu interpretaciju bez neprimjerenih efekata. Nasuprot tom klasičnom biseru postavljen je balet Žar ptica, veliko djelo 20. stoljeća, prvi zajednički uspjeh skladatelja Stravinskog i koreografa Djagiljeva. Orkerstralnu suitu autor je napisao nekoliko mjeseci nakon praizvedbe, a potom i dvije nove verzije s manjim orkestrom, koje su se koristile i u nekim kasnijim baletnim produkcijama.
    Dimitrij Kitajenko
    Maestro Kitajenko predstavio je izvornu inačicu Žar ptice, koja se u posljednje vrijeme češće izvodi. Ona se međutim – predstavljena koncertno, bez baletne slike – ipak čini ponešto predugom i rascjepkanom, unatoč vrsnoj izvedbi velikog orkestra s redom odličnim solistima, začinjenoj finim detaljima i moćnim tutti zvukom koji je maestro majstorski iznjedrio s našim motiviranim glazbenicima.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 25. travnja 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...