Dvije snažne umjetničke osobnosti

Pavica Gvozdić i Vladimir Krpan, klavir, Hrvatski glazbeni zavod, 11. listopada 2008.

  • Vladimir Krpan i Pavica Gvozdić, foto: Saša Zinaja, Večernji listPublika je oduševljeno pozdravila prvi zajednički nastup Pavice Gvozdić i Vladimira Krpana s Valcerima za glasovir četveroručno op. 39 Johannesa Brahmsa na početku svečanog koncerta otvorenja sezone Arti musices u Hrvatskom glazbenom zavodu 11. listopada. 

    Ugledni hrvatski pijanisti slavne generacije prof. Svetislava Stančića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, gdje i sami godinama prenose svoje znanje i iskustvo mladim glazbenicima, ostvarili su pojedinačno impresivne međunarodne karijere, ali različitih usmjerenja.
    Dok Pavica Gvozdić gotovo isključivo nastupa kao istaknuta koncertna pijanistica na solističkim recitalima i s orkestrima (osim davne suradnje s violončelistom Marijanom Jerbićem), Vladimir Krpan je uz ostalo i aktivan komorni glazbenik. Više od dvadeset godina član je Trija Orlando, a u posljednje vrijeme nastupa u klavirskom duetu s kćeri Katarinom. Stoga je bila sjajna ideja utemeljitelja Koncertne poslovnice Art Agent Miroslava Poljanca da te dvije snažne umjetničke osobnosti nagovori da zaborave sve nesuglasice i rivalstva, da zakopaju ratne sjekire, da udruže svoje snage i predstave se prvi put u zanimljivom zajedničkom projektu. Zajednička koncertna večer bila je stoga više negoli znakovita i uzbudljiva.

    Na programu zajedničkog nastupa Pavice Gvozdić i Vladimira Krpana bile su virtuozne i zvukovno bogate skladbe Johannesa Brahmsa u kojima su umjetnici pokazali sve svoje kvalitete: interpretativnu zrelost s dubokim emotivnim nabojem i eruptivnom snagom. Nastupili su i pojedinačno: Pavica Gvozdić je odabrala opsežne i vrlo zahtjevne Varijacije i fugu na Händelovu temu op. 24 u kojima je u velikom impresivnom luku suptilno i uvjerljivo objedinila sve stilske, tehničke i izražajne elemente tog remekdjela. Vladimir Krpan je pak izveo Varijacije na Paganinijevu temu op. 35 koje je Brahms smatrao tek studijama, ali ih je Clara Schumann nazvala Vještičjim varijacijama, zbog iznimnih tehničkih zahtjeva. No važnije od toga, što su se one i ovdje u nekoliko navrata osjetile, bio je dojam osmišljene cjeline s uzbudljivim gradacijama i eruptivnim finalom.

    Na kraju su umjetnici na dva glasovira izveli Brahmsove Varijacije na Haydnovu temu op. 56 b, koje su najpoznatije u orkestralnoj inačici. Transkripciju za dva glasovira načinio je autor, kako bi djelo prije originalne izvedbe predstavio prijateljima. Za prvim klavirom bila je Pavica Gvozdić, a za drugim Vladimir Krpan. Djelo su izveli složno i sugestivno, s finim dinamičkim kontrastima i pijevnim kantilenama, ali i puninom zvuka gotovo orkestralnih dimenzija. Ispraćeni su ovacijama te zaključili program dodacima: Brahmsovim Mađarskim plesovima u g-molu i d-molu.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 12. listopada 2008.

     

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike