Dotjerano i promišljeno

Zagreb Kom; Barkona večer, Preporodna dvorana palače Narodnog doma HAZU, 15. listopada 2018.



  • Za baroknu večer kojom se svake godine nastoji pozabaviti Zagreb Kom, uvijek valja naći ponajbolje glazbenike. To više što okupljeni umjetnici nisu specijalizirani za izvođenje baroka kako je to uobičajeno kod specijaliziranih sastava. No pravo na barok im se ne može osporiti, što ne znači da izvedba mora biti lošija. Već, recimo tako, stari zapis će pročitati na drugi način, iz suvremene perspektive. Festival je našao rješenje - pozvati u goste soliste ili ansamble koji se već dugi niz godina bave baroknom glazbom i za nju su se specijalizirali. Tako je nositelj večeri bio Hrvatski barokni ansambl uz mnogobrojne soliste, goste sa svih strana svijeta.

    Nezaobilazni gitarist Petrit Ҫeku nastupio je kao solist u Koncertu za gitaru, gudače i continuo u C-duru Antonia Vivaldija. Očekivano je s izrazitim i poznatim senzibilitetom iskonskog glazbenika potaknuo članove Baroknog ansambla. Skladna suradnja u kojoj je gitara nosiva, baršunastog tona, samo najvažniji sudionik. Prštavi okvirni, brzi stavci koji su uokvirili tipičnu vivaldijevsku pjevnost središnjeg Larga bili su najava lijepog koncerta. Uobičajeno ekstenzivnog, kada je o Zagreb Komu riječ.

    Mekanije od suvremenih paradnih virtuoza Susanna Yoko Henkel prihvatila se zahtjevne Sonate za violinu i continuo u g-molu Giuseppea Tartinija. Oprezno i kontrolirano je uz srdačnu suradnju gitare Petrita Ҫekua i Santiaga Cañona Valencije na čelu vedro predstavila Tartinijevu Sonatu s malo manje đavolskih predodžbi. Iz velikog Telemannova koncertantnog opusa izabran je i Koncert za violu i orkestar  u G-duru. Violistica Sara Ferrandez je dotjeranom i promišljenom izvedbom, kao i izgledom, bila pravi reprezentant nove generacije glazbenika za izlog, kakvi se danas nose.  



    U drugom dijelu nastavilo se s čak tri koncerta i jednom Trio sonatom. Na svoj kristalan način, mekog tona i brzaca, flautistica Gili Schwarzman protekla je lakopotezno i šarmantno kroz sadržaj Bachova Koncerta za flautu i orkestar u g-molu. Pojavila se još jednom zajedno s Henkel i Ҫekuom uz Valenciu u Bachovoj Trio sonati u G-duru. Valencia je pak bio razigrani solist u Vivaldijevu Koncertu za violončelo i gudače u F-duru. A cijela barokna priča, koja je vrvjela gostima i odličnim sviračima, završila je legendarnim Bachovim Koncertom  za dvije violine i gudače u kojem su dobro surađivale Laura Vadjon i Susanna Yoko Henkel, okončavši  večer u kojoj su umjetnici uživali poput starih dobrih prijatelja.

    Program:
    Antonio Vivaldi: Koncert za gitaru, gudače i continuo u C-duru, RV 425
    Giuseppe Tartini: Sonata za violinu u g-molu, „Đavolji triler“, B.g5
    Georg Philipp Telemann: Koncert za violu i orkestar u G-duru, TWV 51 : G9
    Johann Sebastian Bach: Koncert za flautu i orkestar u g-molu, iz BWV 1056
    Antonio Vivaldi: Koncert za violončelo, gudače i basso continuo u F-duru, RV 410
    Johann Sebastian Bach: Trio sonata za flautu, violinu i basso continuo u G-duru, BWV 1038
    Johann Sebastian Bach: Koncert za dvije violine, gudače i basso continuo u d-molu, BWV 1043

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 22. listopada 2018.         

Piše:

Maja
Stanetti

kritike