Inozemno prepoznata koncepcija festivala

7. Korčulanski barokni festival, 1.-16. rujna 2018.



  • Već sedam godina turiste koji u prvoj polovini mjeseca rujna navrate u grad Korčulu dočekuje niz glazbenih događanja u sklopu Korčulanskoga baroknog festivala. Priređuje ga Udruga ljubitelja barokne glazbe sa sjedištem u gradu Korčuli, a među pokretačima je bio hrvatsko-engleski bračni par Maša i Michael Ulster. Njihova je želja bila produljenje turističke sezone i na mjesec rujan i obogaćenje kulturnim sadržajima, a prvi korak u privlačenju stranih gostiju učinili su obnovom znamenite biskupske palače iz 18. stoljeća Lešić Dimitri.

    Tako je grad Korčula postao još jednim središtem barokne glazbe u Hrvatskoj, pridruživši se Varaždinu i njegovim Varaždinskim baroknim večerima (utemeljenima davne 1971. godine). Poveznica je i Hrvatski barokni ansambl, čija je umjetnička voditeljica Laura Vadjon ujedno i umjetnička ravnateljica Korčulanskoga baroknog festivala. U nizu koncerata održanih u crkvama, nisu u obaveznoj baroknoj dionici bassa continua korištene orgulje (zbog zapuštenosti i neredovitog održavanja) pa je korišteno (kao i u drugim prostorima) čembalo, zahvaljujući susretljivosti priređivača Varaždinskih baroknih večeri.



    Tijekom sedam godina koncertna publika u zemlji i inozemstvu prepoznala je koncepciju festivala koji ugošćuje priznate europske (i svjetske) interprete barokne glazbe s odabranim programima, a ove je godine možda popularnosti festivala pridonijela i titula šampiona turizma koju je gradu Korčuli dodijelio Večernji list u tradicionalnom izboru najboljih turističkih odredišta na jadranskoj obali. Festival je održan pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske Kolinde Grabar-Kitarović i ministrice kulture Nine Obuljen Koržinek.

    Koncerte 7. Korčulanskog baroknog festivala održane u gradu Korčuli, materijalno ili na neki drugi način, potpomogli su brojni sponzori, osobito Grad Korčula na čelu s gradonačelnikom Andrijom Fabrisom. No, već niz godina koncerti se priređuju i u drugim mjestima na otoku Korčuli, kao i na poluotoku Pelješcu uz pomoć upravnih vlasti i turističkih zajednica pojedinih mjesta, a ulazak glazbenika (i publike) u crkvene prostore omogućila je dobra suradnja sa župnicima (i upravom Dubrovačke biskupije). U gradu Korčuli priređeno je tijekom osam večeri osam koncerata i na dan otvorenja Festivala barokna moreška, a sedam koncerata izvan grada Korčule počelo je 3. rujna i završilo 17. rujna u povijesno značajnom gradiću Stonu na poluotoku Pelješcu, produljivši tako ozračje barokne glazbe za još jedan dan.



    U pravilu su ponavljani koncerti održani u gradu Korčuli, uz iznimku onog u Veloj Luci 4. Rujna, s potpuno novim programom Hrvatskoga baroknog ansambla, pa je brojna publika u Župnoj crkvi sv. Josipa pratila sa tiskanih programa podatke o redoslijedu skladbi i izvođačima. Kako je prema dogovoru opširniji tekst o skladbama tiskan u programskoj knjižici samo za koncerte u gradu Korčuli, publici ponovljenih izvedbi u drugim mjestima bili su dostupni podaci o skladbama. Program 7. Korčulanskog baroknog festivala bio je najavljen i dogovoren gotovo na početku godine, ali je zbog nemogućnosti usklađenja dolaska nekih umjetnika doživio male izmjene.

    Izostali su program otvorenja Ich habe genug, naslovljen prema kantati Johanna Sebastiana Bacha u interpretaciji baritona Krešimira Stražanca i Hrvatskoga baroknog ansambla, te gostovanje argentinskog ansambla Capilla del Sol na zatvaranju Festivala.


    © Snježana Miklaušić-Ćeran, KLASIKA.hr, 24. rujna 2018.          

Piše:

Snježana
Miklaušić-Ćeran

kritike