Iznimno muzikalni i tonski profinjeni

Ardemus, kvartet saksofona, Zlatna dvorana Hrvatskog instituta za povijest, 4. svibnja 2018.



  • Jedna od karakteristika ovogodišnjeg jubilarnog Festivala sv. Marka, koji  je osmislio programski savjetnik maestro Vladimir Kranjčević, obilježje je brojem četiri. Tako primjerice četiri zagrebačka pijanista i dvije pijanistice izveli su u jednoj večeri koncerte za jedan, dva , tri i četiri klavira J.S. Bacha, tri su koncerta bila posvećena kvartetima (Zagrebački gitaristički kvartet, Zagrebački kvartet i kvartet saksofona Ardemus), a predstavljene su i četiri hrvatske glazbeničke obitelji (Krpan, Dešpalj, Draušnik i Begović). Uspješan koncert kvarteta saksofona Ardemus održan je 4. svibnja u prelijepoj Zlatnoj dvorani  Hrvatskog instituta za povijest na Gornjem gradu u nazočnosti mnogobrojne publike, koja je četiri vrsna mlada saksofonista iz različitih zemalja (dvije djevojke i dva mladića) ispratila s oduševljenjem.

    Iako djeluje tek nepune četiri godine, kvartet saksofona Ardemus stekao je velik međunarodni ugled i potvrdio ga još jednim uspješnim nastupom. Članovi kvarteta upoznali su se tijekom studija na Konzervatoriju u Amsterdamu, sprijateljili se i ostvarili uspješnu suradnju u zajedničkom muziciranju. Lisa Wyss, sopran saksofon iz Švicarske, naš Lovro Merčep iz Samobora, alt saksofon, Jenita Veurink, tenor saksofon iz Nizozemske i australski Kinez Yo-yo Su, bariton saksofon, do sada su održali niz koncerata u Nizozemskoj, Hrvatskoj, Belgiji i Švicarskoj, osvajali međunarodne nagrade (između ostalog na hrvatskim natjecanjima mladih umjetnika Ferdo Livadić i Papandopulo) te pokrenuli i vlastiti koncertni ciklus u Amsterdamu. Ardemus kvartet usavršava se u programu komorne glazbe na Konzervatoriju u Amsterdamu u razredima Svena Arnea Tepla i Marca Daniela te redovito surađuje s vodećim pedagozima i glazbenicima kao što su Eberhard Feltz, Luc-Marie Aguera, Arno Bornkamp, Vincent David i Jean-Denis Michat.

    Za svoj najnoviji koncert u Zagrebu glazbenici su odabrali nadasve kvalitetan i vrlo zahtjevan program. Otvorili su ga izborom iz dviju suita popularne Glazbe na vodi Georga Friedricha Händela u izvrsnom aranžmanu Dragana Sremca. Slijedilo je Šest krokija za kvartet saksofona Borisa Papandopula - iznimno nadahnuto, virtuozno, omiljeno i često izvođeno djelo. Neveliki  trostavačni Sedmi Gudački kvartet, op. 108 Dmitrija Šostakoviča - remekdjelo komorne literature, uspješno je aranžirao za kvartet saksofona Lovro Merčep, kao i sjetne Krizanteme Giacoma Puccinija. Kraj koncerta bio je ujedno i vrhunac uspješne večeri. Izveden je, naime, još jedan izvorni Saksofonski kvartet, op. 109 Aleksandera Glazunova. Sastoji se od efektnog uvodnog Allegra i Canzone, jednostavne teme s pet kontrastnih varijacija, od kojih dvije asociraju na velikane romantične glazbe Schumanna i Chopina, a djelo zaključuje burni Finale. Zanimljivo je da se djelo rijetko izvodi u cjelini. Naime, najčešće se samostalno izvodi samo drugi stavak Canzona variée, tako da smo ovaj put imali rijetku prigodu čuti cjelovito djelo.



    Članice i članovi kvarteta saksofona Ardemus sjajni su glazbenici, izvrsno školovani, tehnički superiorni, iznimno muzikalni i tonski profinjeni. Virtuoznost se skladno izmjenjuje s melodičnošću, elegancijom i dinamičkim nijansama, a iznad svega imponira njihov međusobni dosluh, sklad, temperament i vatrenost, što se naslućuje i u značenju njihovoga imena - Ardemus. Osjetilo se to tijekom cijelog koncerta, pa i u dva lijepa dodatka (Polka Dmitrija Šostakoviča i Oblivion Astora Piazzole), koja su na najljepši način zaokružila dojmljivu saksofonsku večer.

    Program:
    G. F. Händel: Glazba na vodi
    B. Papandopulo: Šest krokija
    D. Šostakovič: Sedmi Gudački kvartet, op. 108
    G. Puccini: Krizanteme
    A. Glazunov: Saksofonski kvartet, op. 109

    © Višnja Požgaj KLASIKA.hr, 7. svibnja 2018.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike