Rijetka kombinacija instrumenata

Ciklus 3 Plus/Minus Koncertne direkcije Zagreb: Trio Egmont, Muzej Mimara, 4. prosinca 2012.

  • Trio EgmontU sve većoj ponudi koncerata komorne glazbe u Hrvatskoj Trio Egmont ima jedinstven status. Sastavljen je naime od rijetke kombinacije raznorodnih instrumenata u rukama iskusnih, cijenjenih i ambicioznih zagrebačkih glazbenika. Klarinetist Milko Pravdić, violist Milan Čunko i pijanistica Maja Bakrač s diplomama Muzičke akademije u Zagrebu na kojoj se danas i sami bave pedagoškim radom, razvili su vlastite koncertne karijere, a već puno desetljeće otkrivaju nam, udruženi u Triju Egmont, malo poznate skladbe svjetske glazbene baštine namijenjene takvom sastavu, a potaknuli su i nastanak novih djela hrvatskih i slovenskih skladatelja. Ovaj put posegnuli su za Bajkama, op. 132 Roberta Schumanna, skladbom Homage a Robert Schumann, op.15/d suvremenog židovsko-mađarskog skladatelja Györgyja Kurtaga i Osam komada za klarinet, violu i glasovir, op. 83 Maxa Brucha.

    Zanimljivo je bilo sučeljavanje Schumannove bajkovite romantične partiture i Kurtagove moderne posvete ne samo Schumannu, nego i cjelokupnoj glazbi kroz stoljeća, ali tek u šest kratkih stavaka različita ugođaja i nadahnuća, elegantno spojenih u skladnu cjelinu. Premda su izvedbe oba djela bile na visokoj razini unatoč mjestimice preoštroj glasovirskoj dionici, tek je posljednja skladba programa – Osam komada za klarinet, violu i glasovir Maxa Brucha dosegla vrhunac večeri.

    Djelo je skladatelj posvetio svojem sinu klarinetistu Maxu, stoga je upravo tom instrumentu poklonio nekoliko prekrasnih tema. Ali nije zapostavio niti ostale instrumente koji su se skladno sljubili u jesenskom ozračju te lijepe romantične glazbe. Svo troje glazbenika krasila je ljepota tona, elegancija fraziranja i tehnička perfekcija, a zajedno su djelovali kao nadasve studiozna, sjajno uigrana, muzikalna i usklađena družina. Posebno su bili impresivni polagani stavci, kao i pretposljednji, efektni i poletni Allegro vivace, koji je ponovljen u dodatku.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 6. prosinca 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike