Jubilej vrijedan pozornosti

Sretna Meštrović, klavir, koncert u povodu 50 godina umjetničkog djelovanja, Muzej Mimara, 21. studenog 2012.

  • SretnaMeštrović, arhivska fotografija, www.samoborskiglasnik.net

    Ugledna hrvatska pijanistica i pedagoginja Sretna Meštrović ( Zagreb, 1939) proslavila je prema vlastitim riječima „svojih prvih 50 godina umjetničkog djelovanja“ vrlo ambicioznim jubilarnim koncertom na kojem je izvela dvije kapitalne skladbe pijanističke literature Wanderer fantaziju Franza Schuberta i Slike s izložbe Modesta Petroviča Musorgskog. Pokazatelj velikog ugleda i popularnosti umjetnice bila je brojna publika u dvorani Muzeja Mimara, snimanje za radio i televiziju i prigodna uvodna svečanost. Prof. Mladen Janjanin, dekan Muzičke akademije u Zagrebu, na kojoj je Sretna Meštrović diplomirala i kasnije sama predavala, podsjetio je na njezin pedagoški rad, prvo na sedamnaest godina u Glazbenom učilištu Elly Bašić, a potom na Muzičkoj akademiji gdje je odgojila nekoliko generacija mladih pijanista. Podsjetio je na bogat i uspješan umjetnički i pedagoški put umjetnice te uz ostalo istaknuo njezinu pijanističku zrelost, nadahnuće, sugestivnost i neiscrpnu energiju. Prof. Prerad Detiček, predsjednik HDGU uručio joj je prigodni dar – simbol Društva, Zlatno zvono, a Nikolina Mazalin, urednica u izdavačkoj kući Croatia Records predstavila je njezin najnoviji nosač zvuka s devet Koralnih preludija Johanna Sebastiana Bacha u obradi Ferrucia Busonija, šest Glazbenih trenutaka Franza Schuberta i Sonatinom Igora Kuljerića, koju joj je kolega sa studija 1962. posvetio pod nazivom Sretnina sonatina.

    Sretna Meštrović glasovir je počela učiti u Splitu i ondje se već u dobi od petnaest godina odlučila posvetiti glazbi. Studij je nastavila u znamenitoj klasi prof. Svetislava Stančića na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, kao jedna od njegovih posljednjih i istaknutijih učenica, te dobila Nagradu Hrvatskog glazbenog zavoda kao najbolji diplomant svoje generacije. Usavršavala se kod Nikite Magalova i Carla Zecchia, koji ju je isticao kao izuzetnu umjetnicu osebujne i nadasve dojmljive glazbene osobnosti. U Budimpešti je polazila Bartokov seminar u razredu glasovitog mađarskog skladatelja i klavirskog pedagoga Pala Kadoša. Dobitnica je više nagrada među kojima je i Nagrada Milka Trnina. Mnogobrojni su njezini nastupi, solistički i uz razne orkestre u domovini i inozemstvu, kao i snimanja za radio i televiziju. Osobito su bile zapažene njezine interpretacije skladbi Brahmsa, Schuberta, Liszta, Messiaena i niza skladatelja 20. stoljeća, napose hrvatskih. Nosač zvuka s integralnom izvedbom ciklusa Harmonies poetiques et religieuses Franza Liszta, snimljen uživo 1999., jedinstven je u svijetu i ujedno prva integralna izvedba tog djela u Hrvatskoj. U lipnju 2008. u Parizu je ovacijama ispraćena njezina izvedba Messiaenovih Dvadeset pogleda na dijete Isusa

    Sve navedeno, ali i više od toga u ogledalu njezine duge i zanimljive karijere ukazuje na umjetničin izniman talent, znanje, ukus i znatiželju u otkrivanju i interpretiranju vrlo zahtjevnih djela, često u rijetkim integralnim izvedbama. Tako se i u ovoj svečanoj prigodi odlučila hrabro uhvatiti ukoštac s iznimnom težinom Schubertove Fantazije u C-duru, D.760, op.15 zvanih Wanderer i Slika s izložbe Modesta Petroviča Musorgskog. Svi ranije izrečeni epiteti u pohvalu izuzetne umjetničke osobnosti pijanistice Sretne Meštrović mogu se primijeniti i na program tog jubilarnog koncerta s mnogo lijepih i osebujnih trenutaka, ali uz napomenu da s tehničke strane izvedba ipak nije bila besprijekorna. Ovacije kojima je ispraćena Sretna Meštrović izmamile su i dva dodatka: vrlo lijepu interpretaciju ljupke Muzičke kutijice Anatolija Ljadova te zanimljivu i temperamentnu četveroručnu obradu Cancana Jacquesa Offenbacha, u kojoj su uz slavljenicu Sretnu sudjelovali njezina darovita djeca Franka i Matej Meštrović.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 23. studenoga 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike