Flaute u punom sjaju

Ciklus Anno della fede Koncertne direkcije Zagreb: Zagrebački ansambl flauta, umjetnička voditeljica Renata Penezić, Crkva sv. Katarine, Zagreb, 7. studenoga 2012.

  • Renata Penezić, arhivska fotografijaOvosezonska hvale vrijedna inicijativa Koncertne direkcije Zagreb u reafirmaciji reprezentativnih zagrebačkih koncertnih prostora uspješno se nastavlja. Premijernim koncertom Zagrebačkog ansambla flauti pod umjetničkim vodstvom Renate Penezić u ciklusu Anno della fede na koncertnu je kartu tekuće sezone uvrštena i Crkva svete Katarine koja se doduše često koristi kao mjesto koncertiranja, no svakako zaslužuje svu pažnju glazbenika, koji baš i nemaju priliku za kontinuirano komorno muziciranje u nekom crkvenom prostoru. Renata Penezić je uz pomoć još jedne iskusne glazbenice, Tamare Cohe Mandić, u dvanaesteročlani ansambl okupila najmlađi naraštaj hrvatskih flautistica, koji je većim dijelom stasao ili još stasava u njezinoj klasi, uz iskusnije Ines Ivanjek i Lidiju Ljubičić.

    Ansambl se predstavio djelima renesansnih i baroknih skladatelja, Gabrielija, Purcella, Bacha, ali i nešto suvremenijih koji su u svojim kompozicijama opet bili nadahnuti navedenim razdobljima poput Ravela i Lisjaka. Za komorni sakralni doživljaj cijelog koncerta pobrinuo se i mladi recitator Nikola Baće, koji je između izvedbi kompozicija, a nekad i uz pomoć samog Ansambla, čitao izabrane stihove iz hrvatske duhovne poezije 20. stoljeća prema odabiru Božidara Petrača.
    Tamara Coha Mandić, arhivska fotografija
    Ansambl je u punom, dvanaesteročlanom sastavu nastupio u prvoj i posljednjoj točki programa, Gabrielijevoj Canzoni i stavku Allegro assai iz 2. Brandenburškog koncerta u F-duru, BWV 1047 te ugodno iznenadio homogenošću zvuka, sjajnim intonacijskim snalaženjem s obzirom na veličinu ansambla i hladnoću prostora koja itekako odmaže pri ugađanju, te konačnim zvučnim produktom koji je na trenutke zvučao kao idealan registar flauta na nekim raskošnim orguljama. Između navedenih interpretacija slušali smo različite manje sastave u kojima su Renata Penezić i Tamara Coha Mandić leaderske uloge prepustile mladim kolegicama te im izvođačkim prisustvom u svakoj kompoziciji davale potrebnu potporu i oslonac kako bi sticale sigurnost, koja je, kako se moglo uočiti, već integralni dio njihovih glazbenih osobnosti.

    Tako su se posebno istaknule Danijela Klarić-Mimica u Purcellovoj glazbi iz Abdelazara, Jelena Geček u Gabrielijevom motetu Jam Non Dicam te odlična Ana Batinica u Ravelovom Le Tombeau de Couperin. Skladno složen program bio je jako dobro izrađen do najsitnijih detalja i pokazao kako među generacijama koje dolaze ili su već prisutne u glazbenom životu naše sredine ima zaista sjajnih glazbenica koje zaslužuju pozornost i koje će zasigurno još mnogo godina obogaćivati i mnoge druge zagrebačke koncertne prostore, a Zagrebački ansambl flauta ovakvim prezentacijama privlačiti sve više publike na svoje koncerte.

    © Zvonimir Bajević, KLASIKA.hr, 9. studenoga 2012.

Piše:

Zvonimir
Bajević

kritike