Zvučni eksperimenti

Klupska kazališno glazbena scena Amadeo: Ansambl Acoustic Project, Atrij Prirodoslovnog muzeja, Zagreb, 7. srpnja 2012.

  • Ansambl Acoustic Project, foto: www.acoustic-project.webatu.com

    Klupska kazališno glazbena scena Amadeo koja raznolikim programima u ugodnom ambijentu atrija Hrvatskoga prirodoslovnog muzeja na Gornjem gradu tijekom ljetnih mjeseci dopunjuje kulturnu ponudu u Zagrebu, svečano je otvorena 7. srpnja zanimljivim koncertom Ansambla Acoustic Project. Iako djeluje odnedavna, Ansambl se ubrzo afirmirao i namentnuo jedinstvenom programskom koncepcijom, koja obuhvaća širok spektar stilova glazbe 20. i 21. stoljeća u rasponu od klasike do jazza te moderne glazbe, uključujući i avangardu. Želja za stvaranjem nesvakidašnjih zvukovnih kombinacija zrcali se već u nazivu ansambla, dakle zvučnom projektu koji je rezultat novih ideja i eksperimenata.

    Ansambl Acoustic project osnovao je kontrabasist i skladatelj Dubravko Palanović, zajedno s kolegama i prijateljima koji su većinom članovi Zagrebačke filharmonije. Ima ih jedanaest a raznolikošću svojih instrumenata istražuju različite mogućnosti izraza. Svaki član ansambla svojom osobnošću, kvalitetom i fleksibilnošću pridonosi atraktivnosti izvedbe, pa ih je potrebno pojedinačno istaknuti: Dani Bošnjak, flauta, Branko Mihanović, oboa, Mario Čopor, klavir, Ivana Cvetkovski, bajan i harmonika, Marko Mihajlović, vibrafon, Stanislav Muškinja, bubnjevi, Martina Sačer i Josip Novosel, violine, Aleksandar Jakopanec, viola, Jasen Chelfi, violončelo i Dubravko Palanović, kontrabas.

    Program prilagođen ljetnom ozračju na otvorenom, kretao se od obrada baroknih mastora Georga Friedricha Händela (Sarabanda u d-molu) i Johanna Sebastiana Bacha (Fuga u a-molu), do popularnih melodija i ritmova Paquita d'Rivere (Afro vals venezolano) i majstora tanga Astora Piazzolle (Fuga y Misterio, Adios Nonino) te filmske glazbe Nina Rote (Kum). Našlo se mjesta i za neodoljive evergreene Claudea Debussyja (Clair de Lune) i Huberta Girauda (Pod pariškim nebom) te skladbe Nature Boy Edena Ahbeza i grčke tradicionalne Misirlou. Većinu vrlo uspješnih aranžmana potpisuje sam Dubravko Palanović, kao i svoj originalni dinamični Preludij s primjesama Piazzolina stila i jazza.

    Publika je uživala u dobro odabranoj i aranžiranoj glazbi, naročito onoj bližoj našem vremenu, kao i u odličnim izvedbama raznolikih stilskih obilježja, koje su kulminirale u uzavreloj završnoj skladbi Dased and Confused Jakea Holmesa i Jimmyja Pagea.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 9. srpnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike