Sjaj mladih virtuoza

Večeri na Griču: Dragan Đorđević, violončelo i Vladimir Milošević, glasovir, Atrij Galerije Klovićevi dvori, 16. srpnja 2012.

  • Dragan ĐorđevićSjajni mladi srpski violončelist Dragan Đorđević nakon uspjeha na ovogodišnjem Međunarodnom violončelističkom natjecanju Antonio Janigro dobio je priliku ponovno nastupiti u Zagrebu. Na spomenutom je natjecanju osvojio nagradu Hrvatskog društva skladatelja za najbolju izvedbu djela hrvatskog skladatelja i posebnu nagradu Koncertne direkcije Zagreb, koja uključuje gostovanje na Večerima na Griču. Dragan Đorđević završio je studij violončela na Fakultetu muzičke umjetnosti u Beogradu u razredu Sandre Belić i nastavio školovanje na Guildhall School of Music & Drama u Londonu u razredu Stefana Popova. Usavršavao se i na Hochschule für Musik u Essenu u klasi Young Chang Choa te mnogih drugih istaknutih violočelista i pedagoga. Osim uspješne solističke karijere s uspjehom sudjeluje na međunarodnim natjecanjima a njeguje i komorno muziciranje, prvenstveno kao osnivač gudačkog kvartetaRubikon tečlan ansambla Viva cello iz Essena i Komornog orkestra Double Sens.

    U Zagreb je ovog ljeta došao u pratnji izvrsnog pijanista Vladimira Miloševića, također diplomanta Fakulteta muzičkih umjetnosti u Beogradu i poslijediplomskih studija kod više uglednih svjetskih pijanista i pedagoga (Berman, Dalberto, Vardi, Štarkman, Disabl, Kocis). Milošević je uspješno sudjelovao na međunarodnim pijanističkim natjecanjima u Francuskoj, Italiji, Poljskoj i Portugalu te razvio impresivnu solističku karijeru. Pokazao se i kao izvrstan suradnik Draganu Đorđeviću u vrlo lijepom, nesvakidašnjem i zahtjevnom programu s djelima Richarda Straussa, Alfreda Schnittkea, Roberta Schumanna, Frederica Chopina i Davida Poppera.

    Recital je počeo vrlo lijepom Sonatom za violončelo i glasovir u F-duru, op. 6 Richarda Straussa, jednom od malobrojnih komornih skladbi iz njegovih mladenačkih godina, u kojoj se iako u tragovima već naslućuje budući veliki majstor simfonijskih pjesama i opera. Izvrstan dojam pružila je i Suita u starom stilu istaknutog ruskog skladatelja 20. stoljeća Alfreda Schnittkea, s više kontrastnih plesnih stavaka po uzoru na barokne suite, kojima suvremeni pristup daje oseban čar. Slijedio je popularni diptih Adagio & Allegro Roberta Schumanna te kao posebna poslastica poznata glasovirska Etida u e-molu, op. 25, br. 7 Frederica Chopina u iznenađujućoj obradi Alexandera Glazunova. Naime prije prepoznatljive teme, Glazunov je osmislio prikladan uvod i povjerio ga violončelu solo.

    Recital je završio virtuoznom i poletnom Mađarskom rapsodijom, op. 68 Davida Poppera, istaknutog njemačko-češkog violončelista s kraja 19. stoljeća koji je posljednje godine života početkom 20. stoljeća proveo u Budimpešti kao profesor na Konzervatoriju i skladatelj. Zadovoljnoj publici umjetnici su dodali još Sentimentalni valcer Petra Iljiča Čajkovskog, zaokruživši time nadasve reprezentativni programu kojem su se dokazali ne samo kao zreli solisti izrazitih individualnih osobnosti, nego i kao izvrsno uigran duo, koji ljepotom tona i pažljivim međusobnim razumijevanjem i suradnjom pokazuje temeljito razumijevanje izabrane glazbe, istančan ukus i pruža nezaboravne glazbene trenutke.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 23. srpnja 2012.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike