Glazbene kapi dobrote

Ciklus komorne glazbe Četiri godišnja doba Gudačkog kvarteta Rucner: ZimaMala kap u slap..., gosti: Nera Gojanović, mezzosopranistica, članovi Puhačkog orkestra Hrvatske vojske, Hrvatski glazbeni zavod, 30. studenoga 2011.

  • Gudački kvartet Rucner

    U napučenoj zagrebačkoj koncertnoj sezoni na dobrotvorne koncerte sasvim se sigurno gleda (ili sluša) drukčije nego na ostale. Međutim, to u najnovijem slučaju nije bila izlika, šmira ili šminka kao što zna biti. Naime, među četiri sezonska koncerta Gudačkoga kvarteta Rucrner Zima je imala posebno značenje. Bila je posvećena humanitarnoj akciji nazvanoj prema stihovima iz pjesme Dobriše Cesarića – Mala kap u slapu..., a poimence je bila posvećena mladom udaraljkašu Tvrtku Čičiću, članu Orkestra Hrvatske vojske koji je teško stradao od moždanoga udara. I stoga su se za dio ili kap pomoći pobrinuli Kvartet Rucner, Centar za rehabilitaciju Talamus i članovi Orkestra Hrvatske vojske, pod vodstvom Miroslava Vukovojca Dugana. Kvartetu Rucner i članovima Orkestra Hrvatske vojske pridružila se i mezzosopranistica Nera Gojanović.

    Ljupko i umiljato zazvučao je Šesti gudački kvartet Josipa Mihovila Stratika (1728-1782). Jednostavnija, dobro ugođena klasična faktura bila je uvod za nastavak, odnosno za skok do Samuela Barbera iz 20. stoljeća i njegov Dover Beach (Doverska plaža), za glas i gudački kvartet na stihove Mathewa Arnolda. Iz početka plaho, a potom sve sigurnije, Nera Gojanović bila je sudionica i u emocijama nabijenoj pjesmi Vjerujem dragi Dore Pejačević koju je za glas i gudački kvartet obradio Tomislav Uhlik. Zasigurno je najveći izazov za nemale interpretativne mogućnosti Nere Gojanović bila izrazita glazbena poema za glas i gudački trio The World and the Child (Svijet i dijete) australske skladateljice Margaret Sutherland (1897-1984).
    Gudački kvartet Rucner
    Domaći autori bili su zastupljeni uvijek privlačim i danas toliko aktualnim Folklornim kasacijama Miroslava Miletića te ozbiljnom i dugočasnom praizvedbom skladbe DEA, ADÉ u verziji za gudački kvartet Nikše Njirića. Svoj doprinos humanitarnom koncertu dali su i članovi Puhačkog orkestra Hrvatske vojske. Djevojka lanene kose iz klavirskih Preludija Claudea Debussyja u majstorskoj obradi Pavla Dešpalja počinje solo-flautom djevojke lanene kose iz ansambla. Tema jednog od najpoznatijih Debussyjevih preludija nebrojeno se puta pojavljivala kao citat, no maštovita obrada u nadasve predanoj izvedbi ima svoju visoku cijenu. A najviše veselja na kraju je donio The Typewriter Leroya Andersona, stalnog toka kuckanja stroja za pisanje, sa svim onim zvonkim promjenama u novi redak. Stroja koji su svi zaboravili. Zaboravili, dok eventualno, iz bilo kojih razloga, ne nestane napajanja električnom energijom pa računala ugasnu.

    © Maja Stanetti, KLASIKA.hr, 1. prosinca 2011.

Piše:

Maja
Stanetti

kritike