Romantica za marimbu

17. sezona Ciklusa koncerata Iz salona Očić: Filip Merčep, marimba, Lovro Merčep, saksofon, Zagreb, 17. studenoga 2011.

  • Filip Merčep, arhivska fotografija, www.felixbreisach.at

    Mladim umjetnicima na pragu karijere dobrodošao je svaki nastup podrške i potvrde talenta. Salon Očić također pruža takvu priliku najboljima koji su se već dokazali na raznim natjecanjima pa je tako na drugom ovosezonskom koncertu u Salonu Očić nastupio Filip Merčep, student druge godine udaraljki na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u razredu prof. Ivane Bilić. U dijelu programa sudjelovao je i njegov stariji brat Lovro Merčep, student četvrte godine saksofona u razredu prof. Dragana Sremca. Važno je spomenuti i njihove roditelje glazbenike (otac Goran Merčep član je uglednog zagrebačkog kvarteta saksofona, također i prof. komorne glazbe na Muzičkoj akademiji u Zagrebu), što je svakako pozitivno utjecalo na profesiju u kojoj mogu mnogo učiniti.

    Filip Merčep privukao je pozornost javnosti svojim strelovitim prodorom na glazbenu scenu nakon što je prošle godine izabran da kao predstavnik Hrvatske sudjeluje na jubilarnom 15. Eurovizijskom natjecanju mladih glazbenika od 16 do 19 godina u Beču. Iako nije osvojio nijednu nagradu, sam ulazak u završnicu natjecanja u društvu sedmoro najboljih bilo je veliko priznanje njegovu talentu. Zaredali su pozivi na koncerte pa je tako i brojna publika u Salonu Očić imala priliku da se uvjeri u njegove izvanredne sposobnosti. Iako studira sve vrste udaraljki, Filip se opredijelio za marimbu, moderni oblik ksilofona koji potječe iz Afrike. Instrument na kojem je svirao velika je opsega od pet oktava. Posebno mu je drag zbog specifične boje i prirodnoga zvuka sličnoga ljudskome glasu.

    Lovro MerčepNa početku programa čuli smo 3. suitu u C-duru (Preludij, Allemande i Gigue) za violončelo solo Johanna Sebastiana Bacha, koja je na marimbi poprimila zapanjujuće obrise u osebujnoj interpretaciji izrazito muzikalnog i senzibilnog Filipa Merčepa. Izvrstan dojam pružila je i skladba Romantica Emmanuela Sejurnea iz Strasbourga, najpoznatijeg francuskog skladatelja za udaraljke, kao i dvije skladbe još jednog zanimljivog Francuza, Erica Satija, majstora ambijentalne glazbe. Njegove klavirske skladbe 1. Gimnopediju i 1. Gnossienne čuli smo u inačici za sopran saksofon i marimbu.

    Slijedile su tri izvrsne suvremene skladbe za marimbu solo različitih utjecaja. Bila je to 4. Rotacija „Sjena kolovoza“ Francuza Erica Sammula iz Liona, zatim Tafate Ivane Bilić, kao zanimljivo ispitivanje mogućnosti marimbe u obliku varijacija na hrvatske narodne teme, a potom su se čule i balkanske folklorne melodije i ritmovi u skladbi Ilijaš srpsko-njemačkog skladatelja Nebojše Jovana Živkovića.

    Na kraju tog zanimljivog i kvalitetnog koncerta izvedena je nostalgična skladba s mirisom jazza Divertimeno za marimbu i alt saksofon japanskog skladatelja Akire Yuyame. Braća Filip i Lovro Merčep ponovno su nastupili kao izvrstan duo u kojem su njihovo majstorstvo i radost muziciranja došli do punog izražaja, kako u zasebnim solo odjeljcima i kadencama, tako i u skladnom zajedništvu.

    © Višnja Požgaj, KLASIKA.hr, 19. studenoga 2011.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike