Predstave u pjesme stavljene

Autorski koncert Paole Dražić Zekić, Song šansona priča, Kazalište Marina Držića, Dubrovnik, 30. siječnja 2011.

  • Paola Dražić Zekić i gosti na koncertu

    U sklopu programa ovogodišnje Feste sv. Vlaha i Dana Grada Dubrovnika u Kazalištu Marina Držića svoju autorsku večer priredila je skladateljica, glazbenica i pjesnikinja Paola Dražić Zekić. Dugogodišnja članica umjetničkog ansambla dubrovačke profesionalne kazališne kuće u kojoj godinama svojom glazbom, songovima, autorskim projektima i drugim prinosima predano i sustavno obogaćuje premijerne produkcije udahnjujući skladateljsku osobnost, autorskim koncertom na matičnoj sceni obilježila je 25. godišnjicu skladateljskog rada. „Od početka školovanja zanimalo me previše toga i teško se bilo odlučiti čime se baviti. Završeni studij viole bio je možda najčudniji izbor, ali, očito sudbonosan. Pisanje poezije u djetinjstvu predstavljalo je značajan emotivni ventil ali, kad su riječi dobile na težini, pobjegla sam u skladanje. U teatru su se te dvije ljubavi opet spojile i s vremena na vrijeme donesu mi pravo zadovoljstvo.

    Paola Dražić Zekić na pocetku karijereA postoji još puno toga čega se povremeno dotaknem na kraće ili dulje, pa se sve nekako nadoknadi.“ – skromno je zabilježila u programskoj knjižici koncerta Paola Dražić Zekić. A zapravo, njezin dosadašnji skladateljski rad izuzetno je bogat, sadržajan i raznovrstan: od podeblje pjesmarice za najmlađe, zbirke songova za brojne predstave i projekte te obvezujući skladateljski trag kada je u pitanju glazba skladana za kazališne predstave ali i izvan teatarskog ozračja. Za svoj skladateljski rad u kazalištu dobila je brojna priznanja, a uz pohvale kritike i publike istaknuti valja i Nagradu Hrvatskog glumišta za glazbu u predstavi Dum Marinovi snovi Marina Držića u Parku Gradac (režiji Ozren Prohić) na 48. Dubrovačkim ljetnim igrama. Više od desetljeća gotovo sve premijerne produkcije dubrovačkog kazališta ostvarene su uz njezin skladateljski prinos. Uz ostalo, skladala je glazbu i songove i za druga hrvatska kazališta surađujući s prvim redateljskim imenima hrvatskog glumišta u Splitu, Varaždinu, Mostaru i naravno u Dubrovniku na Dubrovačkim ljetnim igrama te Splitskom ljetu.

    Svoj autorski koncert, u danima kada Dubrovnik slavi svoga sveca zaštitnika sv. Vlaha, otvorila je glazbom iz Vetranovićeve Suzane čiste, nastavila uglazbljenim Čubranovićevim stihovima iz pokladne predstave Jeđupka, glazbom iz Weskerova Četiri godišnja doba i Stullijeve Kate Kapuralice. Taj uvodni ciklus nazvala je Prije svih podcrtavši ga i svojim prvim skladateljskim prinosom – songom iz predstave Studentskog teatra Lero 1976. Onaj koji govori Da i Onaj koji govori Ne Bertolta Brechta. Posebna emotivna veza umjetnice i publike uspostavljena je u dijelu koncerta u kojem je, prateći se na gitari, Paola Dražić Zekić otpjevala pjesme, kako ih je sama nazvala Tri ratne i jedna poratnu koje je skladala i pjevala u ratnim okolnostima Grada 1991. i 1992. godine: Kupanje na kiši, Treba pjevati, Šetnja Stradunom i Pjesma slobodi.

    Paola Drazic Zekic na koncertuUz pomoć prijatelja Nevia Končića, Marije Laptalo, Hrvoja Sebastijana i Dubrovačkog gudačkog kvarteta uslijedio je dio koncerta koji je ponudio zahtjevnije skladateljske forme i prinose kao što je trostavačna skladba za predstavu Viola Luka Paljetka, songovi i glazba iz Boccaciova Decamerona, Vojnovićeve Dubrovačke trilogije, Shakespeareova Na tri kralja, Heingove Burleske o Grku i Machiavellijeve Mandragole, predstava igranih u produkciji HKD Napredak, Kazališta Marina Držića, HNK u Splitu i Varaždinu te na Splitskom ljetu i Dubrovačkim ljetnim igrama. U dijelu koncerta U čast Ruđerove godine autorica je izvela posebno uglazbljene latinske stihove (In Greacam Fabulam Saturni a Iove regno pulsi, Tetrastico, Curre, puer) Ruđera Boškovića dajući tako svoj prinos tristotoj obljetnici rođenja znamenitog Dubrovčanina.

    Autorski koncert Paole Dražić Zekić nazvan Song šansona priča još jednom je potvrdio njezinu skladateljsku svestranost i široku umjetničku zainteresiranost i prisutnost u ne samo dubrovačkom, kazališnom i glazbenom vremenopisu. Pjesnikinja, skladateljica i interpretatorica vlastitih pjesama ovom se prigodom dokazala i kao vrsna i duhovita voditeljica kroz program kojim je nepretenciozno ali s punim umjetničkim pokrićem i povodom otvorila spomenarske stranice svoga glazbenog i skladateljskog odrastanja i sazrijevanja istovremeno predstavivši tek mali dio svoga bogatog, raznovrsnog i obvezujućeg opusa. Kao da su se te večeri na sceni i u gledalištu Kazališta Marina Držića iznova njoj u čast, u skladno prizvanom kazališnom snovoplovu, okupili svi oni akteri i likovi iz predstava koji su slijedili njezine note i kao sjene virtualne predstave sjećanja i izblijedjelih stranica spomenara grada koji je svojim pjesmama opjevala ali mu je i u njegovu prepoznatljivom i imanentnom njarnjas izdanju udahnula dušu i refrene koji se pamte. I kojima će već sljedećim premijernim naslovima u dubrovačkom teatru ili na Igrama pribrojiti nove prinose i stranice kajdanke koju će sačuvati za još jedan ovakav, nadajmo se, ne dugočekajući susret. Povod i koncert s novim izborom „predstava u pjesme stavljenih“.

    © Davor Mojaš, KULISA.eu, 1. veljače 2011.

kritike