Otkrivanje Cherubinija

Koncert Ljeto, Gudački kvartet Rucner i Sigi Feigl, klarinet, Hrvatski glazbeni zavod, 2. lipnja 2010.

  • Gudački kvartet Rucner, arhivska fotografija, www.zgf.hr
    Gost koncerta Ljeto, drugog iz ovogodišnjeg 8. ciklusa 4 godišnja doba Gudačkog kvarteta Rucner, bio je austrijski klarinetist Sigi Feigl. Tog svestranog glazbenika naša sredina dobro poznaje po izvanrednim uspjesima sa HGM jazz orkestrom Zagreb, koji se pod njegovim umjetničkim i dirigentskim vodstvom visokom estetskom razinom afirmirao i na europskoj jazz sceni, predstavljajući na najljepši način hrvatsku jazz umjetnost. Sigi Feigl je predavač na Akademiji za glazbu i primijenjenu umjetnost u Grazu, član je Orkestra združenih scena Beča, producent nekoliko opernih izvedbi Opere u Grazu, dirigent simfonijskog orkestra u Leibnitzu, voditelj brojnih jazz radionica u Hrvatskoj i inozemstvu te producent svjetskih glazbenika poput Billa Holmana, Tootsa Thielemansa, Arta Farmera, Marka Murphya, Herba Pomeroya, i dr.

    Sigi Feigl, foto: www.suedsteiermark.tvSigi Feigl je, što je manje poznato, i vrstan klarinetist, a to je na ovom koncertu pokazao sudjelovanjem u Kvintetu u A-duru, KV 581 za klarinet, dvije violine, violu i violončelo Wolfganga Amadeusa Mozarta i u praizvedbi skladbe Pictures in Blue op. 31. za klarinet i gudački kvartet austrijskog skladatelja Reinharda Summerera (1971). Osim te dvije točke Gudački kvartet Rucner u sastavu Sidonija Lebar, Ana Paula Knapić Franković, violine, Dragan Rucner, viola i Snježana Rucner, violončelo predstavili su Gudački kvartet br. 2 u C-duru Luigija Cherubinija u povodu 250. godišnjice skladateljeva rođenja. To privlačno i zahtjevno djelo iz opusa od šest gudačkih kvarteta, koje naša sredina ne poznaje, svakako je odličan programski potez, vrijedan pažnje, ali i neke buduće pomnije izvedbe kako bi se stekla veća sigurnost i ublažila oštrina poteza gudalima u brzim i forte dijelovima. Ohrabrenje na tom putu bio je burni pljesak publike.

    Muzikalnost i vještinu sviranja klarineta Sigi Feigl je u velikoj mjeri pokazao prvo u Kvintetu u A-duru, posebice u uvodnom stavku Allegru, koji je u cjelini ostavio i najbolji dojam. Više smo očekivali i od novog djela Reinharda Summerera, umjetnikova kolege profesora na Akademiji za glazbu i primijenjenu umjetnost u Grazu. Summerer je studirao trombon, a njegove skladbe dodiruju različite tehnike i stilove. Skladba Pictures in Blue napisana je u 12-tonskoj tehnici, u klasičnom obliku. U tri slike u ukupnom trajanju od petnaestak minuta autor nakon uvodnog ritmičkog Allegra s motivičkom igrom, kontrastima i akcentima u nastavku (Andante) koketira s tangom, da bi završio asocijacijama na jazz po uzoru na Bennyja Goodmana, kojem je djelo posvećeno (Allegro vivo).

    Niti ovo djelo nije ostavilo dubljeg traga, tako da Sigi Feigl nije pokazao više od rutine, a izvedba je ispraćena kratkim kurtoaznim pljeskom. Ipak valja odati priznanje Gudačkom kvartetu Rucner na ustrajnoj i korisnoj programskoj politici suradnje s drugim glazbenicima izvan gudačkog svijeta, i izvan strogo klasičnog stila, u čijem društvu pronalaze i najčešće uspješno izvode neuobičajenu komornu literaturu te naručuju nove skladbe za svoje potrebe, a to im donosi važne bodove kako u stručnim krugovima tako i kod publike.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 6. lipnja 2010.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike