Verdijeve i Rahmanjinove romance

Vox humana u okviru sezona Arti musices – Hrvatski glazbeni krug Zagreb: Vokalni recital mezzosopranistice Terezije Kusanović, Hrvatski glazbeni zavod, 3. prosinca 2009.

  • Terezija Kusanović kao Judita, foto: www.hnk-zajc.hrVrsna splitska mezzosopranistica Terezija Kusanović predstavila se zagrebačkoj publici izborom vokalne lirike Giussepea Verdija, Josipa Hatza i Sergeja Rahmanjinova u suradnji s pijanisticom Annom Borisovnom Semkinom. Gost večeri mladi bas-bariton Marko Mimica u posljednji je čas otkazao svoj nastup zbog bolesti, pa je predviđeni program bio izmijenjen. Neke su točke otpale, ali je zato vrsna mlada pijanistica proširila svoj solistički nastup. Dolazak Anne B. Semkine iz Kazahstana u Hrvatsku rezultat je suradnje Osnovne glazbene škole Lovro pl. Matačić u Omišu i Centralne muzičke škole u Moskvi. Zaposlena je kao nastavnica klavira u omiškoj školi i korepetira na Umjetničkoj akademiji u Splitu, gdje uspješno surađuje s mezzosopranisticom Terezijom Kusanović i njezinom profesoricom Neli Manuilenko.

    Besprijekorno je izvela dvije Etudes-tableaux, op. 33, br. 2 i 5 i Tokatu Sergeja Rahmanjinova i bila suptilna i muzikalna suradnica Tereziji Kusanović, umjetnici koja se nakon pedagoškog rada i klapskog pjevanja u Omišu usavršavala na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Diplomirala je 2006. i krenula put uspješne karijere operne pjevačice u Splitu, koja je kulminirala njezinim zapaženim nastupom u riječkom HNK Ivan pl. Zajc u naslovnoj i zahtjevnoj ulozi Judite u istoimenoj operi Frane Paraća, koju je naslijedila od svoje profesorice Nelli Manuilenko. Osim zapaženih opernih uloga Terezija Kusanović je razvila i bogatu koncertnu djelatnost.

    Ovaj put izvela je manje poznate solo-popijevke mladog Giuseppea Verdija, u kojima se već nazire budući veliki operni majstor. Bile su to četiri popijevke iz zbirke Šest romanci za glas i klavir: Ne prilazi urni, U samotnoj sobi, U užasu tamne noći i Molitva Gretice Djevici Mariji iz Goetheova Fausta (Deh, pietoso, oh Addolorata). Izvela je i tri popijevke Josipa Hatzea (Sjećanje, Uvelo lišće i Lađa u noći) te šest romanci iz bogatog vokalnog opusa Sergeja Rahmanjinova (Jutro, U šutljivoj noći tajnoj, Dijete, kao cvjetić si prekrasno, Zavoljela sam te, na svoju žalost, Molim te, ne odlazi i Čekam te).

    Terezija Kusanović vrsna je pjevačica, dubokog prodornog glasa, ponekad doduše prenapregnutog u visinama, ali odlično impostiranog i tehnički oblikovanog. Siguran nastup, sugestivna interpretacija, jasna dikcija i muzikalnost glavni su aduti kojima je umjetnica osvojila i zagrebačku publiku, uz svesrdnu pomoć sjajne suradnice za glasovirom Anne B. Semkine.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 5. prosinca 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike