Lijepa posveta nezaboravnom skladatelju

Koncert na dar Zagrebačke filharmonije: Bruno Bjelinski – 100 godina od rođenja, dirigent Alan Bjelinski, solistica: Kristina Kolar, mezzosopran, KD Vatroslav Lisinski, Zagreb, 27. studenoga 2009.

  • Alan Bjelinski, foto: www.zgf.hrU povodu stote obljetnice rođenja skladatelja Brune Bjelinskog Zagrebačka filharmonija i obitelj Bjelinski darovali su svojim pretplatnicima i članovima izniman Koncert na dar, održan u suradnji s Koncertnom dvoranom Vatroslav Lisinski, Hrvatskom glazbenom mladeži, Koncertnom direkcijom Zagreb i Hrvatskim društvom skladatelja,. Zahvaljujući tom hvalevrijednom zajedničkom angažmanu, dvorana je bila puna, s dosta mlade publike, kojoj je Bjelinski posvetio mnoga svoja djela.

    Večer je počela kratkim filmskim i tonskim prikazom mora, koji je podsjetio na skladateljevu opčinjenost prirodom i koji je bio prikladni uvod u Simfoniju ljeta, njegovu prvu u nizu od čak petnaest simfonija. Za dirigentskim pulom Zagrebačke filharmonije je bio darovit skladateljev sin Alan Bjelinski, koji je na svoj način naslijedio oca kao glazbenik, proširivši svoje djelovanje dirigenta na skladanje komorne, filmske i kazališne glazbe te aranžiranje djela naročito u domeni zabavne glazbe.

    U nastavku je vrsna riječka mezzosopranistica Kristina Kolar lijepim glasom i sugestivnom interpretacijom izvela ciklus od pet pjesama na temu smrti Dialog na poeziju Antuna Branka Šimića (Zemlja, Uspavanka, Smrt i ja, Povratak i Ples).
    Kristina Kolar i Zagrebačka filharmonija, foto: www.zgf.hr
    Iz skladateljeva bogatog opusa namijenjenog djeci čuli smo baletnu bajku Mačak u čizmama koja je premijerno prikazana 1977. u zagrebačkom HNK-u, a novom zagrebačkom produkcijom iz 2003. u režiji i koreografiji Ljiljane Gvozdenović ravnao je Alan Bjelinski. U ovoj prigodi bio je to izbor iz baleta u čijoj su poluscenskoj izvedbi prilagođenoj uvjetima koncertne dvorane sudjelovali šarmantna i duhovita sopranistica Ivanka Boljkovac u ulozi Starog mačka i članovi Baleta HNK u Zagrebu u kostimima Barbare Bourek.

    Ta produkcija međutim nije bila scenski dovoljno zanimljiva. Bilo je dosta praznog hoda pa se nametnula pomisao ne bi li bilo bolje u ovakvom slučaju tu lijepu glazbu predstaviti u obliku koncertne suite. Sam skladatelj to nažalost nije učinio, no vjerujemo da bi to uspješno obavio upravo njegov sin Alan, koji je odabrani program predstavio na zadovoljavajućoj razini, s neskrivenim uzbuđenjem i elanom.

    članovi Baleta HNK u Zagrebu na koncertu na dar Zagrebačke filharmonije, foto: www.zgf.hrSpomenimo i to, da je u uvodu u ta lijepa posveta nezaboravnom skladatelju i profesoru Bruni Bjelinskom, čovjeku koji se svemu veselio, toplim riječima govorila skladateljeva učenica Jagoda Martinčević a u pauzi je u predvorju velike dvorane prikazan kratki film Deana i Marije Bjelinski o životu i djelu njihova oca. Treba pohvaliti i reprezentativnu programsku knjižicu KDZ s biranim fotografijama i skladateljevim bilješkama, crtežima i rukopisima uz uobičajene tekstove od kojih se izdvaja uvodna studija Zdenke Weber Bruno Bjelinski, hrvatski skladatelj europskih obzora.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 29. studenoga 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike

najavljujemo...