Iskorištena prilika

Ciklus koncerata Iz salona Očić: Krešimir Bedek, gitara, 12. studenog 2009.

  • Krešimir Bedek, foto: Redd Philmen, www.pbase.comDruštvo za promicanje orguljske glazbene umjetnosti Franjo Dugan u posljednje vrijeme ugošćuje u Salonu Očić i pobjednike Tribine Darko Lukić u suradnji s organizatorom tog natjecanja mladih umjetnika Hrvatskim društvom glazbenih umjetnika i njegovim predsjednikom Preradom Detičekom. Tako je na drugom koncertu u jubilarnoj petnaestoj sezoni nastupio pobjednik 42. tribine Darko Lukić mladi zagrebački gitarist Krešimir Bedek.

    Kao đak zagrebačke gitarske škole iz razreda Darka Petrinjaka kod kojeg je diplomirao i njegova učenika Zorana Dukića, kod kojeg se usavršavao u Nizozemskoj, Krešimir Bedek je već osvojio nekoliko nagrada na natjecanjima u inozemstvu, a ova posljednja Darko Lukić, iako novčano skromna, donosi mladom umjetniku još jedan prilog više u biografiji i što je najvažnije poziv za nove koncerte. A to je najveća nagrada.

    Specifičnost slavne zagrebačke gitarske škole je uz ostalo njegovanje ljepote tona. Mladi umjetnik Bedek uistinu ima prekrasan ton, čemu pridonosi i njegova kvalitetna španjolska gitara. Gitara se iz svoje kolijevke Španjolske proširila svijetom, pa je i naš umjetnik svojim programom putovao u daleka prostranstva – iz Španjolske u Brazil, Kubu i Argentinu zanimljivo koncipirajući specifično obojen program u kontrastnom nizu.

    Osim dobro znanih evergrina poput Prvog preludija u e-molu Heitora Villa-Lobosa, Asturiasa Isaaca Albéniza i Arapskog kapriča (Capricho Arabé) Francisca Tárrege na programu je bila i nešto modernija skladba Pohvala plesu (Elogio de la danza ) Lea Brouwera, zatim Invocacion y danza 'Homenaje a Manuel de Falla' Joaquína Rodriga, te još jedna posveta Homenaje a Tárrega iz pera Joaquina Turine u obliku dva španjolska plesa (Garrotin i Soleares). Na kraju je izvedena i efektna folklorna skladba južnoameričkih indijanaca Danza del maiz maduro (Ples zrelog kukuruza). Potpisuje je umjetničkim imenom posuđenim od kralja Inka skladatelj Atahualpa Yupangui.

    Osim spomenute ljepote tona, Krešimir Bedek odlično vlada tehnikom, muzikalan je i plastično profilira melodijske linije uz virtuoznu artikulaciju i osobni pristup interpretaciji. Ritam je precizan, a dinamika bogata nijansama. Spomenimo da je u sklopu programa dvije skladbe posvetio stotim godišnjicama smrti Albéniza i Tárrege, a program je začinio predblagdanskim dodatkom, tradicionalnom katalonskom božićnom uspavankom, vjerojatno prvi put predstavljenom u Hrvatskoj.

    © Višnja Požgaj, KULISA.eu, 15. studenoga 2009.

Piše:

Višnja
Požgaj

kritike